| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme ve Vergileme | MLY 525 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAKAN YAVUZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gonca Güngör |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Küreselleşmenin maliye politikaları üzerine etkilerini derinlemesine analiz etmek ve tartışmak. |
| Dersin İçeriği | Küreselleşme, Vergi rekabeti, Uluslararası transfer fiyatlaması, OECD’nin ve AB´nin vergileme ile ilgili çalışmaları gibi konularda ileri düzey bilgiler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Genel olarak küreselleşme kavramını ve içeriğini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Küreselleşmenin yol açtığı belli başlı vergileme sorunlarını araştırır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| 3 | Vergi rekabeti ve vergi cennetlerinin vergi gelirlerine ve vergi idarelerine etkilerini analiz eder | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Elektronik ticaretin vergilendirilmesi konusunda yapılan çalışmaları ortaya koyar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| 5 | OECD’nin yeni vergileme sorunları konusunda yaptığı çalışmaları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Küreselleşmenin Türk vergi sistemine yaptığı etkileri araştırır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Genel olarak Küreselleşme | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 2 | Vergi rekabeti | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 3 | Vergi cennetleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 4 | Uluslararası transfer fiyatlaması | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 5 | E- ticaret | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 6 | Elektronik ödeme sistemleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 7 | Arasınav | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 8 | Küreselleşmenin vergi idarelerine etkileri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 9 | OECD’nin vergileme ile ilgili çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 10 | AB’nin verileme ile ilgili çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 11 | Vergi politikalarında yaşanan değişimler | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 12 | Vergileme alanında yaşanan yeni eğilimler | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 13 | Küreselleşmenin Türk vergi sistemine etkileri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| 14 | Genel tartışma | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri (Ders notları). |
| Ders Kaynakları | Vergilemede Küresel Eğilimler ve AB, TOBB Yayını, 2001 Ekmekçi E.(2003) Küreselleşme ve Vergi Politikaları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Genel olarak küreselleşme kavramını ve içeriğini tanımlar | ||||||||||||||||||||||
| 2 | Küreselleşmenin yol açtığı belli başlı vergileme sorunlarını araştırır | ||||||||||||||||||||||
| 3 | Vergi rekabeti ve vergi cennetlerinin vergi gelirlerine ve vergi idarelerine etkilerini analiz eder | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Elektronik ticaretin vergilendirilmesi konusunda yapılan çalışmaları ortaya koyar | ||||||||||||||||||||||
| 5 | OECD’nin yeni vergileme sorunları konusunda yaptığı çalışmaları analiz eder | ||||||||||||||||||||||
| 6 | Küreselleşmenin Türk vergi sistemine yaptığı etkileri araştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||