| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Et Teknolojisinde Yeni Gelişmeler | GDM 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Et İşleme Teknolojisi |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLİZ HASKARACA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yüksek lisans öğrencilerinin et endüstrisinde kullanılan yeni makinelerden, teknolojiden ve yeni geliştirilmiş ürünler hakkında bilgilendirmek amacı içerir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders et teknolojisinda yeni kullanıma geçmiş veya üzerine yapılan bilimsel çalışmalar tamamlanmış gelişmeleri incelemeyi ve sunmayı kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın öneminin bilincine varır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş muhafaza yöntemlerinden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş proses yöntemlerinden haberdar olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Yeni geliştirilmiş et teknolojileri hakkında bilgi ve detaya ulaşabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Yeni geliştirilmiş teknolojileri sunabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 6 | Yeni geliştirilmiş teknolojilerin avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabilir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 7 | Et işletmelerinde uygulanan otomasyonunu hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 8 | Et ürünlerinde kullanılan yeni paketleme malzemelerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 9 | Et ürünleri üretiminde kullanılan starter kültür hakkında yapılan çalışmaları takip eder ve bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Elektrik akımı uygulamasının etin kalitesine, rengine, yumuşaklığına etkisi | |
| 2 | Et kalitesi için gen teknolojisi | |
| 3 | Et kalitesi için gen teknolojisi | |
| 4 | Et rengi, kalitesi, tüketilebilirliği üzerine elektriksel uyarının etkisi | |
| 5 | Et ürünleri teknolojilerindeki yenilikler | |
| 6 | Yağı azaltılmış et ürünleri üretimi | |
| 7 | Et ve sağlık konusunda yeni gelişmeler | |
| 8 | Kesim hanedeki otomasyon | |
| 9 | İşletmelerdeki otomasyon | |
| 10 | Et işlemede kullanılan yüksek basınç | |
| 11 | Starter kültürdeki son gelişmeler | |
| 12 | Paketlemedeki yeni gelişmeler | |
| 13 | Radyasyon uygulanması | |
| 14 | yeni geliştirilen muhafaza yöntemleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Advanced Technology for Meat Processing, 2004, edited by Leo M.L. Nollet |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisi | ||||||
| 5 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgi edinebilme | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceri | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisi | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi | ||||||
| 9 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni teknolojilerin takipçisi olmanın öneminin bilincine varır | |||||||||||
| 2 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş muhafaza yöntemlerinden haberdar olur | |||||||||||
| 3 | Et endüstrisinde yeni geliştirilmiş proses yöntemlerinden haberdar olur | |||||||||||
| 4 | Yeni geliştirilmiş et teknolojileri hakkında bilgi ve detaya ulaşabilir | |||||||||||
| 5 | Yeni geliştirilmiş teknolojileri sunabilir | |||||||||||
| 6 | Yeni geliştirilmiş teknolojilerin avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabilir | |||||||||||
| 7 | Et işletmelerinde uygulanan otomasyonunu hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||
| 8 | Et ürünlerinde kullanılan yeni paketleme malzemelerini tanır | |||||||||||
| 9 | Et ürünleri üretiminde kullanılan starter kültür hakkında yapılan çalışmaları takip eder ve bilgi sahibi olur |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
| 1. Final | 30 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||