| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karl Popper | FEL 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TAŞKIN EROL |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Karl Popperın bilim felsefesi ve siyaset kuramını araştırmak |
| Dersin İçeriği | Karl Popperın bilim ve siyasete dair görüşlerinin incelenmesi ve eleştirisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Karl Popperın bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 2 | Karl Popperın siyaset kuramının temel kavramlarını tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 3 | Karl Popperın üç dünya kuramını analiz etmek | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Karl Popperın yanlışlanabilirlilik görüşünü doğrulanabilirlilik görüşüyle karşılaştırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| 5 | Açık toplum ile kapalı toplumu karşılaştırmak | Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Çağdaş demokrasiler açısından Karl Popperın görüşlerinin değerlendirilmesi | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, |
| 7 | Karl Popperın bilim görüşüyle siyaset kuramı arasındaki ilişkiyi çözümlemek | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Karl Popper ve Viyana Çevresi | |
| 2 | Karl Popperın Bilim Görüşü | |
| 3 | Yanlışlanabilirlilik, Sınanabilirlilik | |
| 4 | Kuram ve Kuram Seçimi | |
| 5 | Eleştirel Akılcılığın Doğası | |
| 6 | Doğa Bilimleri ve Sosyal Bilimlerde Eleştirel Akılcılık | |
| 7 | Üç Dünya Kuramı | |
| 8 | Karl Popperın Siyaset Kuramı | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Açık Toplum | |
| 11 | Açık Toplumun Düşmanları | |
| 12 | Toplum Bilimlerinde Öndeyi ve Kehanet | |
| 13 | Parçalı Toplum Mühendisliği | |
| 14 | Hukukun Üstünlüğü |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları ders esnasında verilecektir. |
| Ders Kaynakları | 1- Adnan Ömerustaoğlu, Bilgi Kuramı Karl Popperın Eleştirel Akılcılığı Üzerine |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
| 2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
| 3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
| 4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. | X | |||||
| 5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanır. | X | |||||
| 7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
| 8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Karl Popperın bilim felsefesinin temel kavramlarını tanımlamak | ||||||||||
| 2 | Karl Popperın siyaset kuramının temel kavramlarını tanımlamak | ||||||||||
| 3 | Karl Popperın üç dünya kuramını analiz etmek | ||||||||||
| 4 | Karl Popperın yanlışlanabilirlilik görüşünü doğrulanabilirlilik görüşüyle karşılaştırmak | ||||||||||
| 5 | Açık toplum ile kapalı toplumu karşılaştırmak | ||||||||||
| 6 | Çağdaş demokrasiler açısından Karl Popperın görüşlerinin değerlendirilmesi | ||||||||||
| 7 | Karl Popperın bilim görüşüyle siyaset kuramı arasındaki ilişkiyi çözümlemek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||