| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Kuramları | EPU 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 8 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsanın gelişim özellikleri ve eğitim açsında doğurguları ve öğrenme kuramlarına göre öğrenme ilkeleri bilgisi; gelişim ve öğrenme ilkelerine göre öğretimin planlanması yeterlikleri kazanabilme. |
| Dersin İçeriği | İnsanın gelişim özellikleri, öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavram-ilke-sınıflamalar bilgisi, kuram\yaklaşımların öğrenmeye ilişkin ilkeleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsanı tanıma bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
| 6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | |
| 2 | İnsanın gelişim özelikleri ve boyutları | |
| 3 | Gelişimin boyutları | |
| 4 | Davranışçı öğrenme kuramları-Klasik Koşullanma | |
| 5 | Davranışçı Öğrenme Kuramları-Edimsel Koşullanma | |
| 6 | Sosyal Öğrenme Kuramı | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Bağlaşımcılık Kuramı | |
| 9 | İnsancıl (Hümanistik) Öğrenme Kuramı | |
| 10 | Bilişsel Öğrenme Kuramları | |
| 11 | Bilgiyi İşleme Kuramı | |
| 12 | Gestalt Kuramı | |
| 13 | Öğretim Kuramları ve İlköğretimde Uygulama Örnekleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Klein, S. B. (1987). Learning. Principles and Applications. New York: McGraw Book Company. Senemoğlu. N. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim. Ankara: Gazi Kitapevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
| 5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
| 6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
| 7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
| 8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
| 9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
| 10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
| 11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
| 12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsanı tanıma bilgisi. | |||||||||||||||||
| 2 | Öğrenme-öğretme ile ilgili temel kavramlar bilgisi. | |||||||||||||||||
| 3 | Öğrenme kuram\yaklaşımları bilgisi. | |||||||||||||||||
| 4 | Öğrenme ile ilgili temel ilkeleri açıklayabilme. | |||||||||||||||||
| 5 | Bir kuram\yaklaşımı temele alarak bir eğitim durumu düzenleyebilme. | |||||||||||||||||
| 6 | Kuram\yaklaşımların benzer\farklı yönlerini analiz edebilme. | |||||||||||||||||
| 7 | Bir eğitim durumları düzeneğini öğrenme-öğretme kuramlarına uygunluğu açısında değerlendirebilme. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 198 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 8 | ||