Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası İlişkiler’De Teori ve Metodoloji | UAB 517 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN EFEGİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Rıdvan Kalaycı |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uluslararası İlişkiler eğitimi alan öğrencilerin, bilimsel çalışmalar yapabilmesi ve bilimsel kriterlere uygun olarak dönem projelerini hazırlayabilmesi için teorileri ve araştırma yöntemlerini öğrenmesi gerekmektedir. Bu bağlamda mevcut ders, öğrencilere bilimsel düşünmeyi, uluslararası ilişkiler teorilerini ve araştırma planı hazırlamayı öğretmektedir. |
Dersin İçeriği | Bilimsel Düşünme: Pozitivizm, Popper, Khun vb. Uluslararası İlişkiler teorileri: Realizm, Liberalizm, Marksizm, eleştirel, inşacı kuramlar. Metodoloji: Araştırma planı hazırlama, veri toplama yöntemleri, tez yazma süreçleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel Bilginin ne sekilde elde edinildiğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Proje / Tasarım, |
2 | Bilimselliğin Paradigmalarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Bilimsel Felsefesine Katkıda Bulunan Düşünürlerin Görüşlerini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
4 | Araştırma Planı hazırlamayı öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
5 | Makalenin bölümleri hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
6 | Makale yazımında uyulması gereken kuralları ve yöntemleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
7 | Makalede kaynak gösterilmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
8 | Uluslararası İlişkiler teorileri hakkında temel bilgileri edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel çalışma ne demektir? | |
2 | Pozitivizm | |
3 | Popper, Khun, Lakatos vb. | |
4 | Yorumsamacı - Pozitivist paradigmalar | |
5 | Geleneksel - Davranışsalcı ekol | |
6 | Realizm | |
7 | Liberalizm | |
8 | Marksizm | |
9 | Eleştirel, İnşacı kuramlar | |
10 | Araştırma planı hazırlama | |
11 | Uluslararası İlişkiler alanında makale yazımı | |
12 | Makale yazılırken dikkat edilecek hususlar | |
13 | Kaynak gösterimi | |
14 | Kitap eleştirisi, konferans bildirisi hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ertan Efegil, Uluslararası İlişkiler´de Bilimsel Düşünme ve Teoriler, basılmamış ders notları, 2014. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği alanlarında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma, bunları kullanabilme | ||||||
2 | Avrupa Birliği ve Uluslararası İlişkiler kavramları, fikirleri ve verilerini, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık olay, gelişme ve konuları belirleme ve analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, olgu ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme | ||||||
3 | Güncel konu ve sorunlar hakkında, tarihi, sosyal ve kültürel boyutlarıyla birlikte bilgi ve fikir sahibi olma | ||||||
4 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme | ||||||
5 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünebilme | ||||||
6 | Türkçe’yi iyi kullanma, yazılı ve sözlü iletişimi iyi olup kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Diplomatlık, ataşelik gibi uluslararası ilişkilerin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | ||||||
8 | Bilgi üretimi ve kullanımı ile bilgiye ulaşmada yöntem ve araştırma teknikleri konusunda beceri sahibi olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Uluslararası İlişkiler ve Avrupa Birliği Lisans yeterlilikleri üzerine kurulan aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme, yorumlama |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |