| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ab´ De Vergileme | UML 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN KILIÇASLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gonca Güngör, Arş. Gör. Hakan Yavuz |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | AB?de vergileme ve AB vergi sistemi hakkında ileri düzey bilgi sahibi olma |
| Dersin İçeriği | AB?de vergileme ve AB vergi sistemi hakkında ileri düzey bilgi sahibi olma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | AB?nin oluşumu, gelişimi ve üyeleri hakkında inceleme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
| 2 | AB?de uygulanan harcama vergilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 3 | AB?de uygulanan servet vergilerini araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | AB?de uygulanan gelir vergilerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
| 5 | AB?de vergi uyum çalışmalarını inceler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , |
| 6 | Türk vergi politikasının AB vergi politikasına uyumunu araştırır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | AB hakkında genel bilgiler | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 2 | Türkiye ile AB arasındaki işbirliğinin ekonomik analizi | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 3 | AB?de vergilemenin genel prensipleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 4 | Vergi prensipleri konusunda uyumlaştırma çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 5 | Katma değer konusunda beliren vergileme ilkeleri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 6 | Katma değer vergindeki muafiyet ve istisnalar konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 7 | Katma değer vergisinin oranları konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 8 | arasınav | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 9 | Özel tükeim verisi konusunda uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 10 | Gelir vergisinde vergi uyum çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 11 | Vergi işbirliği çalışmaları | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 12 | Servet vergileri | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 13 | Vergilerin uluslararası boyutta karşılaştırılması | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| 14 | Genel tartışma | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yıldız H. Küreselleşmenin Vergileme Üzerine Etkileri |
| Ders Kaynakları | Vergilemede Küresel Eğilimler ve AB, TOBB Yayını, 2001 Ekmekçi E.(2003) Küreselleşme ve Vergi Politikaları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ekonomik ve mali konulardaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yapabilme | X | |||||
| 2 | Maliye alanındaki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilmek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanabilme | X | |||||
| 3 | Maliye alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulama, çözüm yöntemi geliştirme, çözme, sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme | X | |||||
| 4 | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme | X | |||||
| 5 | Maliye alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | X | |||||
| 6 | Maliye alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme | X | |||||
| 7 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; ileri düzeyde mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve maliye teorisi bilgisine sahip olma | X | |||||
| 8 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olma ("European Language Portfolio Global Scale", Level B2) | X | |||||
| 9 | Maliye alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme | X | |||||
| 10 | Maliye alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleme | X | |||||
| 11 | Maliye alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | AB?nin oluşumu, gelişimi ve üyeleri hakkında inceleme yapar | |||||||||||
| 2 | AB?de uygulanan harcama vergilerini analiz eder | |||||||||||
| 3 | AB?de uygulanan servet vergilerini araştırır | |||||||||||
| 4 | AB?de uygulanan gelir vergilerini analiz eder | |||||||||||
| 5 | AB?de vergi uyum çalışmalarını inceler | |||||||||||
| 6 | Türk vergi politikasının AB vergi politikasına uyumunu araştırır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Sözlü Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 176 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||