| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Veritabanı Tasarımı ve Uygulamaları | ISE 458 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi TUĞRUL TAŞCI, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Günümüzde yaygın olarak kullanılan veritabanı yönetim sistemlerinin uygulamalı olarak tanıtılması, kullanımının, tasarımının ve uygulamalarının öğretilmesi bu dersin temel gerekçesini oluşturmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Veri tabanlarında tasarım, modelleme, yönetim sistemleri, Oracle veri tabanı ve arayüz kullanımı,tablo oluşturma, ekleme,silme,güncelleme işlemleri, Oracle APEX |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanı yönetim sistemlerini tanır | Anlatım, | Sınav , |
| 2 | Veritabanını varlık-ilişki diyagramları ile modeller | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| 3 | SQL ile veritabanlarını sorgular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 4 | Normalleştirme adımlarını tanımlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 5 | Örnek Veritabanı Yönetimi Sistemini kullanabilir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel veritabanı kavramları , (kurulum, kaldırma) | |
| 2 | Veri tabanlarında tasarım, modelleme, yönetim sistemleri | |
| 3 | Veri tabanları ve Oracle veri tabanı özellikleri | |
| 4 | Oracle veri tabanı ve arayüz kullanımı | |
| 5 | Oracle da tablo oluşturma ve kayıt işlemleri | |
| 6 | Oracle da fonksiyonlar | |
| 7 | Oracleda sıralama, kayıt çağırma ,güncelleme ve silme işlemleri | |
| 8 | Oracle da tablo tasarım örnekleri ve sorgu teknikleri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Oracle APEX | |
| 11 | Oracle APEX | |
| 12 | Oracle APEX | |
| 13 | Oracle APEX | |
| 14 | Oracle APEX |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Derste kullanılan materyaller |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | X | |||||
| 7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Veritabanı yönetim sistemlerini tanır | ||||||||||||
| 2 | Veritabanını varlık-ilişki diyagramları ile modeller | ||||||||||||
| 3 | SQL ile veritabanlarını sorgular | ||||||||||||
| 4 | Normalleştirme adımlarını tanımlar | ||||||||||||
| 5 | Örnek Veritabanı Yönetimi Sistemini kullanabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||