| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tarih Yazımı ve Yaklaşımlar | OMM 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÜMİT EKİN |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ARİF BİLGİN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatma KOÇAK |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tarih yazımının tarihsel süreç içerisinde nasıl şekillendiğini öğrenme |
| Dersin İçeriği | Tarih yazıcılığı ve yaklaşımlarını ayrıntılı ele alma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarih yazıcılığının ortaya çıkışını ve gelişimini kavrar | ||
| 2 | Osmanlı kuruluş dönemi tarih yazıcılığının Türk tarih yazıcılığındaki yerini belirler | ||
| 3 | Modern dönem öncesi Osmanlı Tarih yazıcılığını değerlendirir | ||
| 4 | Dünyadaki tarih okullarını tanır |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tarih yazımının ortaya çıkışı | |
| 2 | Kuruluş dönemi Osmanlı tarih yazıcılığı | |
| 3 | 16. ve 17. yüzyıllarda Osmanlı tarih yazıcılığı | |
| 4 | Vakanüvislik | |
| 5 | Dünyada ve Türkiyede tarih yaklaşımları | |
| 6 | Alman tarihçi okulu | |
| 7 | Avusturya çevresi | |
| 8 | Annales Okulu | |
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Annales Okulunun Türkiyedeki etkileri | |
| 11 | İngiliz tarih felsefecilerinin görüşleri | |
| 12 | Amerikan tarihçilerinin görüşleri | |
| 13 | Tartışma ve değerlendirme | |
| 14 | Sonuç: Tarihe nasıl yaklaşmalıyız? |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı, İstanbul 1995. 2- Bekir Kütükoğlu, Vekayinüvis, c: XIII, ss. 271-287. 3- İlhan Tekeli, Tarih Yazımı Üzerine Düşünmek, Dost Kitapevi, Ankara 1997. 4- Emre Bağce, Frankfurt Okulu, İstanbul 2006. 5- Peter Burke, Fransız Tarih Devrimi: Annales Okulu, Ankara 2002. 6- R. G. Collingwood, Tarih felsefesi Üzerine Denemeler, İstanbul 2000. 7- Keith Jenkins, Tarihi Yeniden Düşünmek, Ankara 1995. 8- Söğütten İstanbula, Ankara 2000. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | ||||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | ||||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | ||||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | ||||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | ||||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | ||||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | ||||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarih yazıcılığının ortaya çıkışını ve gelişimini kavrar | ||||||||||
| 2 | Osmanlı kuruluş dönemi tarih yazıcılığının Türk tarih yazıcılığındaki yerini belirler | ||||||||||
| 3 | Modern dönem öncesi Osmanlı Tarih yazıcılığını değerlendirir | ||||||||||
| 4 | Dünyadaki tarih okullarını tanır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||