| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yakınçağ Tarihi Kaynakları | YAK 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. SERKAN YAZİCİ, |
| Dersin Yardımcıları | Yok |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yakınçağ dönemine ait basma ve yazma tarih kaynaklarını incelemek ve tahlil kabiliyetini geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Yakınçağa ait tarih kaynaklarından vakayinameler, sefaretnameler, ıslahatnameler, layihalar, gazete ve mecmualar, salnameler ve arşiv kaynakları tanıtılmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihin Yazılı kaynakları değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 2 | Tarihi Arşiv Vesikalarına dayalı kaynaklarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 3 | Yazılı kaynakların Kritiğini yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| 4 | Arşiv Vesikalarının Kritiğini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, |
| 5 | Süreli Yayınların Kritiğini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 6 | Arşiv Belgelerinin mukayeselerini yapar | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | III. Selim dönemi tarih kaynakları | |
| 2 | III. Selim dönemi layihaları | |
| 3 | II. Mahmut dönemi tarih kaynakları | |
| 4 | Tanzimat dönemi tarih kaynakları | |
| 5 | Meşrutiyet dönemi tarih kaynakları | |
| 6 | Islahatnameler | |
| 7 | Sefaretnameler I | |
| 8 | Sefaretnameler II | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Osmanlı basın ve gazeteler I | |
| 11 | Osmanlı basın ve gazeteler II | |
| 12 | Salnameler | |
| 13 | Arşiv kaynakları | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- Franz Babinger, Osmanlı Tarih Yazarları ve Eserleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. 2- Erhan Afyoncu, Tanzimat Öncesi Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi, Yeditepe Yayınları, İstanbul. 3- Bekir Kütükoğlu, “Vakayinüvis”, İslam Ansiklopedisi Cilt. 13, sayfa. 271-287, MEB Yayınları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tarihin Yazılı kaynakları değerlendirir | ||||||||||||||||||||
| 2 | Tarihi Arşiv Vesikalarına dayalı kaynaklarını değerlendirir | ||||||||||||||||||||
| 3 | Yazılı kaynakların Kritiğini yapar | ||||||||||||||||||||
| 4 | Arşiv Vesikalarının Kritiğini yapar | ||||||||||||||||||||
| 5 | Süreli Yayınların Kritiğini yapar | ||||||||||||||||||||
| 6 | Arşiv Belgelerinin mukayeselerini yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||