| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ortaçağda İran Tarihi | ORT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EFE YEŞİLDURAK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yok | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Ortaçağda İranda Kurulan Devletlerin Siyasi ve Kültürel Tarihlerini incelemek | 
| Dersin İçeriği | İran Tarihine Giriş Sasani Devri İran Tarihi İlk İslam Fetihleri Zamanında İran Emeviler Devrinde İran Abbasiler Devrinde İran Selçuklular Devrinde İran İran coğrafyasında Sanat, Edebiyat ve Kültür | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İslamiyet öncesi dönemde İranda mevcut siyasi yapıyı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | 
| 2 | İranda İslamiyetin yayılması ve Abbasi dönemindeki gelişmeleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, | 
| 3 | Büyük Selçuklu Döneminde İrandaki siyasi yapıyı kavratır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | 
| 4 | İlhanlı istilası döneminde İrandaki sosyal ve siyasi yapıyı açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 5 | İran coğrafyasındaki mezhep isyanları hakkında genel bilgileri edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | 
| 6 | Ortaçağda İranda eğitim ve kültürel hayat hakkında açıklamalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İran Tarihi Coğrafyası ve İranın Tarihi Yollar Üzerindeki Konumu | |
| 2 | İslam Ortaçağında İran Coğrafyasının Oluşumu | |
| 3 | İran Ortaçağının Kaynaklarına Dair | |
| 4 | İran Ortaçağında İslam Hakimiyeti ve Karşı Devrimin Ortaya Çıkması | |
| 5 | Emevilerin İran Hakimiyeti ve Bu süreçteki Mevali Politikası | |
| 6 | Emeviler Döneminde İranda Şuubiye-Milliyetçilik Akımları, Karmatilik-Ebu Müslim Hareketi | |
| 7 | İranda Abbasi Devrimi ve İran Kurumlarının İslam Medeniyeti İçine Girmesi | |
| 8 | Abbasi Devri İran Kültürel Gelişimi | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Büveyhiler Devri ve Şiiliğin Ortodokslaşması Sorunsalı | |
| 11 | Samani Rönesansı ve Ortaçağda İrandaki Şehirleşme Süreci | |
| 12 | Ortaçağda Türkler İran Coğrafyasında | |
| 13 | Ortaçağda Türkler İran Coğrafyasında | |
| 14 | Ortaçağda Moğollar İran Coğrafyasında | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 
	1. Taberi, Tarihul Ümem vel Müluk | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| 10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İslamiyet öncesi dönemde İranda mevcut siyasi yapıyı açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | İranda İslamiyetin yayılması ve Abbasi dönemindeki gelişmeleri açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | Büyük Selçuklu Döneminde İrandaki siyasi yapıyı kavratır | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | İlhanlı istilası döneminde İrandaki sosyal ve siyasi yapıyı açıklar | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | İran coğrafyasındaki mezhep isyanları hakkında genel bilgileri edinir | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | Ortaçağda İranda eğitim ve kültürel hayat hakkında açıklamalar yapar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 5 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 2. Kısa Sınav | 5 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||