Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atatürk İnkılaplarının Analizi TCT 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA SARI
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA SARI,
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerle Atatürk dönemi devrim hareketlerinin açıklanması ve detaylı incelemesi ve onlara modern Türkiyenin oluşumu hakkında öğrencileri bilgilendirmek.
Dersin İçeriği İnkılap kelimesinin tanımı, Osmanlı Devletinin son zamanlarındaki önemli olaylar, Milli Mücadele dönemi gelişmeler, Atatürk dönemi inkılap hareketleri ve Türk modernleşmesi, insan hakları ve Türk anayasasında belirlenen bireylerin özgürlükleri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atatürk İlkelerini karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Atatürk dönemi inkılap hareketlerinin öğrenilerek günümüz Türkiyesine geçiş sürecini kavrar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Osmanlı dönemi ile Cumhuriyet dönemi arasında karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
4 Atatürk inkılaplarının öneminin vurgular Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
5 Öğrencilerin temel hak ve özgürlükleri konusunda bilinçlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnkılap ve benzer kelimelerin tanımı
2 Osmanlı Devletinde devleti kurtarma çabaları
3 Atatürk inkılaplarının fikri altyapısı
4 Ulusal Bağımsızlık Savaşı ve inkılap kavramı
5 Saltanatın kaldırılması
6 Cumhuriyetin ilanı ve özellikleri
7 Hilafetin kaldırılması
8 Sosyal hayatta inkılap hareketleri
9 Arasınav
10 Kadın hakları
11 Medeni kanun ve özellikleri
12 Türk anayasalarında temel haklar ve özgürlüklerdeki gelişmeler
13 Eğitim alanında inkılap hareketleri
14 Atatürk ilkelerinin inkılaplara etkisi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Osmanlı Meclis-i Mebusanı Zabıt Ceridesi
Türkiye Büyük Millet Meclisi Zabıt Ceridesi ve Gizli Zabıt Ceridesi
Atatürk İnkılâbı, Kültür Bakanlığı Yayınları
Kemal Atatürk, Nutuk, I, II, III
Suna Kili-Şeref Gözübüyük, Türk Anayasa Metinleri
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
1 Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
2 Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
3 Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
4 Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
5 Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
6 Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
7 Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
8 Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
9 Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
10 Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6