Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Türk Edebiyatı Bibliyografyası | YTE 526 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YILMAZ DAŞCIOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. E. Neşe DEMİRDELER, Arş. Gör. M. Mustafa ÖRÜCÜ, Arş. Gör. Elmas KARAKAŞ, Arş. Gör. Samet ÇAKMAKER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir konu üzerinde doğru tespitler yapabilmek için kaynaklara ulaşabilme ve onları doğru kullanabilme becerisi kazandırma |
Dersin İçeriği | Bibliyografyanın önemini kavratarak bibliyografya hazırlarken dikkat edilecek noktaları göstermek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bibliyografyanın ne anlama geldiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Bibliyografyanın ne işe yaradığını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Yeni Türk Edebiyatı üzerine yapılmış çalışmaları sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Edebi dönemler ya da edebi şahsiyetlere ait bibliyografya uygulaması yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Yeni Türk edebiyatı alanındaki bibliyografyalardan yararlanabilme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bibliyografyanın tanımı, tarihçesi, gelişimi | |
2 | Bibliyografya çeşitleri | |
3 | Türk bibliyografları, Türkiye’de bibliyografya çalışmaları | |
4 | Yeni Türk edebiyatı araştırmalarında edebiyat tarihinin önemi ve edebiyat tarihleri | |
5 | Ansiklopediler, sözlükler, Antolojiler | |
6 | Süreli Yayınlar: Gazeteler, Dergiler | |
7 | Bibliyografya Uygulaması: Tevfik Fikret | |
8 | Bibliyografya Uygulaması: Halit Ziya Uşaklıgil | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Bibliyografya Uygulaması: Fecr-i Ati Edebiyatı | |
11 | Bibliyografya Uygulaması: Mehmet Akif Ersoy | |
12 | Bibliyografya Uygulaması: Yahya Kemal Beyatlı | |
13 | Bibliyografya Uygulaması: Ahmet Hamdi Tanpınar | |
14 | Bibliyografya uygulaması: İkinci Yeni |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. HANİLÇE,, Murat II. Meşrutiyet Dönemine Dair Hatırat Bibliyografyası Denemesi, Bilig, Güz, 2008, sayı: 47, s. 147-166. 2. MERTOĞLU, Suat, Sırat- ı Müstakim Mecmuası: Açıklamalı Fihrist ve Dizin, 2009. 3. BİNARK, İsmet, Samiha Ayverdi Bibliyografyası, Kubbealtı, İstanbul, 1999. 4. Kadın Konulu Kitaplar Bibliyografyası, İletişim Yayınları, 2006. 5. Türkiye Makaleler Bibliyografyası, Kültür Bakanlığı yayınları, Ankara, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır. | X | |||||
2 | Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar. | ||||||
3 | Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar. | ||||||
4 | Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır. | X | |||||
5 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
6 | Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır. | ||||||
7 | Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır. | ||||||
8 | Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | X | |||||
10 | Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar. | ||||||
11 | Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur. | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |