Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halk Biliminde Metodlar, Akımlar ve Okullar THB 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi YAVUZ KÖKTAN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. S. Kürşad KOCA
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Metolar akımlar ve okulları incelemek ve yeni yaklaşımlar geliştirmek.
Dersin İçeriği Coğrafi okul
Çapraz-Kültürel okul
Fin Okulu
Fonksiyonalist okul
İdeolojik okul
Antropolojik okul
Mitolojik okul
Neo-Folklorist okul
Örnekleyici-tipolojik okul
Pisikolojik-Psiko-analitik okul
Pisiko-sosyal okul
Tarihi okul
Yapısalcı okul
Genel tekrar
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilimsel metotları öğrenir. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Akımlar ve okulları öğrenerek bilimsel düşünme mantığını geliştirir. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
3 Bilimsel yöntemler üretebilme becerisi kazanır. Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
4 Çalışmalarını bilimsel yöntemler ışığında belirli bir disiplin dahilinde sürdürmeği öğrenir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Coğrafi okul
2 Çapraz-Kültürel okul
3 Fin Okulu
4 Fonksiyonalist okul
5 İdeolojik okul
6 Antropolojik okul
7 Mitolojik okul
8 Neo-Folklorist okul
9 Örnekleyici-tipolojik okul
10 Pisikolojik-Psiko-analitik okul
11 Pisiko-sosyal okul
12 Tarihi okul
13 Yapısalcı okul
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ÇOBANOĞLU, ÖZKUL; “Halk Bilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş”, Ankara, 1999
OĞUZ, Öcal; Türk Dünyası Halk Biliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yayınları, Ankara, 2000
EKİCİ, Metin; Halk Bilgisi (Folklor) Derleme ve İnceleme Yöntemleri, Geleneksel Yayınevi, 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk Edebiyatının yüzlerce yıllık hayat ve fikir akışını; bütün türler (şiir, roman, hikaye, tiyatro v.b.), edebi dönemler ve bunları belirleyen tarihi, siyasi, sosyal, kültürel etmenler, akımlar, topluluklar, hareketler ve edebi olaylar etrafında oluşan toplaşmaları; dönemlerin genel karakterleri ve önemli edebiyatçılarının eserlerini sebepleri ve sonuçlarıyla bir bütün olarak ele alır.
2 Divan edebiyatı metinlerini, karşılaştırmalı bir yöntemle inceleyerek modern edebiyat yöntemleri ışığında yeni açılımlar sağlar.
3 Dil ile ilgili herhangi bir olguda pratik ve analitik yorum yapar.
4 Alan ile ilgili geniş bir kaynak bilgisi edinir ve bu kaynağa kendisinin de katkıda bulunabileceği ilmi disiplini kazanır.
5 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur ve Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar.
6 Türk Edebiyatının yüzyılları aşan dil, edebiyat, sanat ve hayat macerasını, derinlikli inceleme teknikleriyle araştırır.
7 Türk Edebiyatlarının dallanıp budaklandığı ve yayıldığı alanları, bütün yönleriyle, edebi olayları ile ve büyük dil ve edebiyat adamlarının seçkin eserleriyle bir bütün olarak ele alır.
8 Lisans eğitimi boyunca, belli bir donanıma sahip öğrenci, Lisansüstü eğitimde Klâsik ve Modern Edebiyat alanında, alanındaki uzmanlık bilgisini arttırır.
9 Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
10 Türk dünyasıyla sürekli iletişim hâlinde olur, Çağdaş Türk Lehçelerini analiz eder ve yorumlar.
11 Dil bilgisi ve edebi yönden metin analizi yapma bilgisine sahip olur.
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6