| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Psiko- Sosyal Açıdan Din ve Şiddet | FDP 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Ayşe Karatepe | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrenciler, Din ve şiddet ilişkisinin hem ferdi hem de sosyal yönden etkisini öğrenecek ve insan şiddet ilişkisini daha iyi kavrayacaklardır. | 
| Dersin İçeriği | Geçmişten günümüze insan ve şiddet ilişkisi, dindarlık ve şiddet ve şiddetin günümüz insanının hayatına olan etkileri. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Şiddetin oluşumuna etki eden faktörleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | İnsanla şiddet arasındaki ilişkiyi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | İnanan insanın şiddete bakışını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 4 | Psikolojik yönden şiddetin tahlil eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 5 | Dinlerin şiddete bakışını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 6 | Günümüz insanının şiddeti nasıl algıladığını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| 7 | Sosyolojik açıdan dini yaşayışı algılar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Şiddet kavramına genel bakış | |
| 2 | Şiddetin oluşumuna etki eden faktörler | |
| 3 | Şiddetin oluşumunda psikolojik faktörlerin yeri | |
| 4 | Saldırganlık içgüdüsü ve insan | |
| 5 | Şiddetin oluşumuna etki eden sosyal faktörler | |
| 6 | Psiko-sosyal yönden insana bakış | |
| 7 | İnsan şiddet ilişkisi | |
| 8 | Ara sınavı | |
| 9 | Dinler ve şiddet | |
| 10 | İnanan insan ve şiddet | |
| 11 | Şiddete felsefi yaklaşım | |
| 12 | Ahlak ve şiddet | |
| 13 | Psikolojik açıdan şiddetin tahlili | |
| 14 | Günümüz insanı ve şiddet | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Doğan Cüceloğlu (1991), İnsan ve Davranışı, Remzi Kitabevi, İstanbul. | 
| Ders Kaynakları | 1. W. James (1982), The Varietes of Religious Experiences, USA; 2. Haluk Yavuzer (1982), Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul; 3. Alfred Adler (1998), Sorunlu Okul Çocuğu, Cem Yayınları, İstanbul; 4. Juergensmeyer,M.(2003), Terror in the Mind of God, University of California Pres, London. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
| 4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
| 5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
| 6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
| 9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
| 10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | X | |||||
| 11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Şiddetin oluşumuna etki eden faktörleri kavrar | |||||||||||
| 2 | İnsanla şiddet arasındaki ilişkiyi analiz eder | |||||||||||
| 3 | İnanan insanın şiddete bakışını kavrar | |||||||||||
| 4 | Psikolojik yönden şiddetin tahlil eder | |||||||||||
| 5 | Dinlerin şiddete bakışını analiz eder | |||||||||||
| 6 | Günümüz insanının şiddeti nasıl algıladığını analiz eder | |||||||||||
| 7 | Sosyolojik açıdan dini yaşayışı algılar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||