Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri | CSS 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÇAĞLAR ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdülkadir Altınsoy ve Arş.Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bilimsel araştırmanın tanım ve felsefesi, bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin kavramlar, nicel, nitel ve karma yöntem araştırmalarının tanıtımı, akademik yazı yazma teknikleri, araştırma deseni oluşturma ve bilimsel düşünme yöntemleri, literatür tarama ve kaynak gösterme ile bilimsel bir çalışmanın tamamlanıp yayınlanması için gerekli süreçler hakkında bilgiler sağlamak
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal bilim felsefesini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Bilimsel araştırmalarda kaynak kullanma ve atıf verme yöntemlerini sıralar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırma önerisi geliştirir, başından sonuna araştırma sürecini tasarlar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
4 | Nitel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | Nicel araştırma tekniklerinden en az birini kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
6 | SPSS istatistik yazılımını kullanarak veri analizi yapar | Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma yöntemlerine giriş | |
2 | Araştırma konusunun belirlenmesi | |
3 | Araştırma yönteminin belirlenmesi | |
4 | Nitel araştırma yöntemleri | |
5 | Nicel araştırma yöntemleri | |
6 | Örnekleme ve örnek alma yöntemleri | |
7 | Araştırma etiği | |
8 | Yazım, üslup teknikleri ve şekil şartları | |
9 | Excel uygulamaları | |
10 | SPSS uygulamaları | |
11 | NVivo uygulamaları | |
12 | QDA Miner uygulamaları | |
13 | Araştırmacıda vizyon geliştirme | |
14 | Akademik çalışma kültürü ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Neuman, Lawrance (2012), Toplumsal Araştırma Yöntemleri I ve II, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Yayın Odası, 5. Basım, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 24 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |