| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yönetici Yetiştirme | IKY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADEM UĞUR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ADEM UĞUR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mert ÖNER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değişen şartlara uygun olarak işletmelerde sorun çözebilecek yönetici adaylarını hazırlamak |
| Dersin İçeriği | İşletme yöneticileri için gerkli özelliklerin belirtilmeleri ve yöneticilerin temel fonksiyonlarının teker teker ele alınması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Değişim mantığını kavramış olur | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
| 2 | Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| 3 | İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder | Anlatım, Tartışma, | Ödev, Sınav , |
| 4 | Performans değerleme yöntemlerini analiz eder | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
| 5 | Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Sınav , |
| 6 | Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar | Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve yönetici kavramları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 2 | Yöneticinin özellikleri | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 3 | Yönetimin temel fonksiyonları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 4 | İş analizleri ve tanımları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 5 | İ.K. palnlaması | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 6 | İşe alma ve yerleştirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 7 | İ.K. eğitim ve geliştirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 8 | vize | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 9 | Ücretlendirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 10 | İş değerleme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 11 | Performans değerleme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 12 | Kariyer yönetimi | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 13 | Değişim yönetimi | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| 14 | Motivasyon | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
| Ders Kaynakları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| 9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
| 10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Değişim mantığını kavramış olur | |||||||||||||||||||
| 2 | Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır | |||||||||||||||||||
| 3 | İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder | |||||||||||||||||||
| 4 | Performans değerleme yöntemlerini analiz eder | |||||||||||||||||||
| 5 | Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır | |||||||||||||||||||
| 6 | Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||