| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bitki Taksonomisi Praktikumu II | BIY 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Ülkemizdeki bitki türlerini tanımak ve bitki teşhis yöntemlerinin öğretilmesi.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Türkiye florasındaki dizilim dikkate alınarak, familyaların ve bunlara ait bitkilerin teşhisi ve tanınmasının sağlanması.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Boraginaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | Scrophulariaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | Lamiaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 4 | Liliaceae,Amarylldaceae, Iridaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 5 | Poaceae, Thypaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| 6 | Orchidaceae, Cyperaceae, Sparganiaceae familyasını tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Boraginaceae | |
| 2 | Scrobhulariaceae | |
| 3 | Labiatae | |
| 4 | Labiatae | |
| 5 | Liliaceae | |
| 6 | Liliaceae | |
| 7 | Amaryllidaceae | |
| 8 | Iridaceae | |
| 9 | Poaceae | |
| 10 | Poaceae | |
| 11 | Orchidaceae | |
| 12 | Cyperaceae | |
| 13 | Sparganiaceae | |
| 14 | Typhaceae | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.  | 
                                
| Ders Kaynakları | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 cilt 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzmanlık Alanı ölçeğinde metot geliştirme yöntemlerini ve bilgi elde etme yöntemlerini sağlama | X | |||||
| 2 | Konu üzerine uygulama yapabilme | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili literatür düzeyinde temel bilgiye sahip olma | X | |||||
| 4 | Sonuçlarını anlatabilme ve tartışabilme | X | |||||
| 5 | Özgün konular belirleyebilme | X | |||||
| 6 | Biyoloji alanındaki kazanımlarını disiplinler arası çalışmalarda kullanma yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
| 7 | Proje tabanlı çalışma yönünde tutum geliştirir. | X | |||||
| 8 | Akademik ve kültürel birikimi ile bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | |||||
| 9 | Bilgisayar ve bilişim teknolojilerini alan amaçları doğrultusunda ileri düzeyde kullanabilir. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Biyoloji lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bilgilerini ilgili bilim dallarında uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
| 12 | Çalışma alanındaki konularda/uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik değerlere sahip bir bireydir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Boraginaceae familyasını tanır. | ||||||||||||
| 2 | Scrophulariaceae familyasını tanır. | ||||||||||||
| 3 | Lamiaceae familyasını tanır. | ||||||||||||
| 4 | Liliaceae,Amarylldaceae, Iridaceae familyasını tanır. | ||||||||||||
| 5 | Poaceae, Thypaceae familyasını tanır. | ||||||||||||
| 6 | Orchidaceae, Cyperaceae, Sparganiaceae familyasını tanır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Proje / Tasarım | 1 | 25 | 25 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||