Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknolojinin Gelişimi ve E-Devlet Uygulamaları | ENM 550 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TİJEN ÖVER ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | İnsanoğlunun var oluşundan bu yana bilgi önemini korumuş, bilgi ve birikimler nesilden nesile aktarılmıştır. Ama artık günümüzde bilgi tümüyle gelişmişliğin göstergesi konumuna yerleşmiştir, ülkeler ve gelişmişlikleri bilişim ve iletişim teknolojileri ile değerlendirilir duruma gelmiştir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişimi ve önem kazanması yaşantımızın her evresini; iş görme alışkanlıklarımızdan eğitim modellerimize kadar etkilemiştir. Bu değişim ve etkileşimden tüm dünya ülkeleri gibi bizlerde etkilenmiş ve devlet kurumlarının be sürece uyum çalışmaları başlatılmıştır. Bu sürecin gerek dünyada gerekse ülkemizdeki işleyişini görmek ve adaptasyon sürecini kolaylaştırmak amacıyla aşağıda belirtilen konular ele alınmış ve irdelenmiştir. |
Dersin İçeriği | Bilim ve teknoloji tarihi, Yerel yönetimlerde ve iş görme alışkanlıklarında değişim, Bilgi toplumu ve Türkiye, Dünyada E-Devlet uygulamaları, Türkiye’de e-devlet uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://www.adaport.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | http://www.bilgitoplumu.gov.tr http://ekutup.dpt.gov.tr/bilim/ http://www.edevlet.gov.tr/e-devlet-icin-genel-gorunum/ Erişim; 27.04.2016 Yücel, İ., H., “Türkiye’de Bilim Teknoloji Politikaları ve İktisadi Gelişmenin Yönü”, Sosyal Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü, 2006. http://unpan3.un.org/egovkb/en-us/Reports, UN-E-Government-Survey-2014/UN E-Government Survey 2014 Türkiye Bilişim Şurası, E-Devlet Çalışma Grubu Raporu, Mayıs 2002 http://www.btk.gov.tr/eimza/eimza_yasasi.htm http://edevlet.turksat.com.tr/v2/faq United Nations E-Government Survey 2010, Department of Economic and Social Affairs, United Nations/New York, 2010 http://www.tuik.gov.tr Bilgi Toplumu Stratejisi Eylem Planı, 2006-2010, Değerlendirme Raporu, RaporNo:5, Devlet Planlama Teşkilatı BilgiToplumu Dairesi, Mart2010 Bilgi Toplumu Stratejisi Ölçümleme Dokümanı, 2006-2010, Devlet Planlama Teşkilatı, 2009 http://blog.lifeoverip.net/2010/01/27/turkiyedeki-bilgi-guvenligi-firmalari/ http://www.weforum.org/reports/global-information-technology-report-2014 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|