Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama ve Ürün Yönetimi | ENM 547 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYTEN YILMAZ YALÇINER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ürünlerin/hizmetlerin müşteri ve pazar beklentilerine uygun olarak üretilmesi/sunulması kadar pazarlanması da rekabet üstünlüğü açısından işletmelerin üzerinde durması gereken konular olması sebebiyle öğrencilere pazarlama, ürün ve marka yönetimi kavramları esasında işletme ve içinde bulunduğu pazara yönelik gerekli stratejilerin geliştirilmesi için bilgi ve becerilerin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Pazarlama Yönetiminin İlkeleri ve Temel Kavramları; Marka ve Ürün yönetimi kavramları, Temel Pazarlama Yaklaşımları; Stratejik Pazarlama, Pazarlama İletişimi, Pazarlama Karması 4P-4C Pazarlama Teknolojileri Pazarlama ve Rekabet |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeler için pazarlama fonksiyonunun öneminin farkındalığı | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
2 | Rekabet gücü olarak ürün ve pazarlama yönetiminin temellerinin bilinmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
3 | Pazarlama yaklaşımları ve ilgili örnek olaylarının eşleştirilmesi | Anlatım, Örnek Olay, | Ödev, |
4 | Pazarlama karması elemanlarının işletme uygulamaları ile örtüştürülmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Pazarlama teknolojileri hakkında bilgi sahibi ve uygulanabilirliğinin sağlanması | Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Pazarlama kavramları ve ilkeleri, pazarlamanın önemi | |
2 | Temel Pazarlama Yaklaşımları | |
3 | Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması | |
4 | Ürün ve Marka Yönetimi-Temel Kavramlar | |
5 | Güçlü/Yeni Ürün/hizmet ve Marka Yaratma Süreci | |
6 | Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları | |
7 | Pazarlama İletişimi Karması Elemanları (Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Tutundurma, Kişisel Satış), Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma ve Satış Tahminleri | |
8 | Dağıtım Kanalları ve Lojistik, Toptancılık ve Perakendecilik | |
9 | Stratejik Pazarlama, Pazarlama Stratejileri | |
10 | Pazarlama teknolojileri, Sosyal Medya, CRM | |
11 | Pazarlama Ar-Ge’si ve İnovasyon | |
12 | Pazarlama ve Rekabet, Küresel Pazarlama | |
13 | Örnek Olay Analizleri | |
14 | Örnek olaylar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uluslararası Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınevi, 2010, Mehmet Karafakioğlu, ISBN: 9789753958609
Marka Yönetimi ve Pazarlama Stratejileri, 2011, Nobel Akademik Yayıncılık, S. Bora Çavuşoğlu, ISBN: 9786053441564
Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi, 2012, Ekin Yayınevi, Ömer Akat, ISBN: 9786055335427
Strategic Marketing Management, 8th Edition, 2014, Alexander Chernev and Philip Kotler
Principles of Marketing 16th Edition, 2015, Philip T. Kotler, Gary Armstrong ISBN-13: 978-0133795028
Global Marketing Management 8th Edition, Warren J. Keegan, ISBN-13: 978-0136157397
BÜTÜNLEŞİK REKLAM, TUTUNDURMA VE PAZARLAMA İLETİŞİMİ, 2016, Nobel Akademik Yayıncılık, R. Gülay Öztürk, ISBN: 978-605-320-397-1 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |