| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Işletme | ENM 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEKİN ÇAĞIL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Geleneksel işletme anlayışı ve geleneksel işletme amaçları için kullanılan tekniklerin internet ve onun getirdiği yeni imkanlarla geliştirilmesi, iyileştirilmesi ve yorumlanması |
| Dersin İçeriği | İnternet ve e-işletmenin gelişimi, geleneksel işletme yapısından e-işletmeye geçiş, e-işletme teknikleri, e-işletmenin dünyada ve Türkiye´deki durumu ve geleceği. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | E_işletmeye ait temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 2 | E-İşletmede kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
| 3 | E-Ticareti geleneksel ticaretden ayırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 4 | İnternetin günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 5 | İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 7 | SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 8 | Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 9 | Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 10 | Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | E-İşletme ve e-işletmeyi ilgilendiren genel tanımlar | |
| 2 | E-İşletmenin kullandığı teknikler | |
| 3 | E-Ticaret | |
| 4 | İnternet hakkında genel bilgiler | |
| 5 | İnternet sitesi hazırlama | |
| 6 | E-İşletmede güvenlik | |
| 7 | SWOT Analizi | |
| 8 | Müşteri İlişkileri Yönetimi-1 | |
| 9 | Müşteri İlişkileri Yönetimi-2 | |
| 10 | Veri Madenciliği-1 | |
| 11 | Veri Madenciliği-2 | |
| 12 | Veri Madenciliği-3 | |
| 13 | Web-Metin Madenciliği | |
| 14 | Tedarik Zinciri Yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu E-Ticaret, Şule Özmen, Bilgi Üniversitesi Yayını |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | ||||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | ||||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | ||||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | ||||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | ||||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | ||||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | ||||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | ||||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | ||||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | ||||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | E_işletmeye ait temel kavramları bilir. | ||||||||||||
| 2 | E-İşletmede kullanılan tekniklerin genel anlamda neden kullanıldığını bilir. | ||||||||||||
| 3 | E-Ticareti geleneksel ticaretden ayırabilir. | ||||||||||||
| 4 | İnternetin günümüzde neden bu kadar fazla kullanıldığını ve önemini bilir, internet alt yapısı hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 5 | İnternet programcılığı hakkında bilgi sahibi olur, internet programcılığı dillerini kıyaslayabilir ve bu diller arasındaki farkları bilir. | ||||||||||||
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik kavramının ne olduğunu bilir, önemi hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 7 | SWOT analizinin e-işletmedeki önemini bilir ve neden kullanıldığı hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 8 | Elektronik ortamda Müşterinin neden önemli olduğunu bilir ve müşteriyi bulma, elde tutma ve faydasız müşteriden kurtulma hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 9 | Veri ve metin madenciliği ve kullandığı teknikler konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. | ||||||||||||
| 10 | Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda bilgi sahibidir ve önemini bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||