| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İş Sıralama ve Çizelgeleme | ENM 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BERRİN DENİZHAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Performans ölçüleri ve bunları sağlayabilmek için farklı problem yapılarına göre algoritmaları kullanabilme. |
| Dersin İçeriği | İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri, akış tipi atölye algoritmaları, tek makine problemleri için algoritmalar, paralel makine çizelgeleme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İş sıralama performans ölçülerinin belirlenmesi | ||
| 2 | Performans ölçülerine ulaşmak için Kullanılacak algoritma ve yöntemler |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İş sıralamaya giriş ve performans ölçüleri | 1. Hafta Sunusu |
| 2 | Akış tipi atölyeler | 2. Hafta Sunusu |
| 3 | Johnson algoritması | 3. Hafta Sunusu |
| 4 | CDS, PALMER algoritmaları | 4. Hafta Sunusu |
| 5 | RAP, GUPTA, algoritması | 5. Hafta Sunusu |
| 6 | NEH algoritmaları | 6. Hafta Sunusu |
| 7 | Lawler algoritması, Smith algoritması | 7. Hafta Sunusu |
| 8 | Van wassenhove and Gelders algoritması | 8. Hafta Sunusu |
| 9 | n/2/G/Fmax için Johnson algoritması | 9. Hafta Sunusu |
| 10 | Sezgisel arama metodları | 10. Hafta Sunusu |
| 11 | Dinamik programlama ile iş sıralama | 11. Hafta Sunusu |
| 12 | Dinamik programlama ile iş sıralama | 12. Hafta Sunusu |
| 13 | Dal sınır algoritması | 13. Hafta Sunusu |
| 14 | Dal sınır algoritması | 14. Hafta Sunusu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dr. Öğretim Üyesi Berrin Denizhan, İş sıralama ve Çizelgeleme ders notları |
| Ders Kaynakları | [1] Pinedo, M,. 2005, Scheduling, Prtintice Hall. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulamaktır. | X | |||||
| 2 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilmektir. | X | |||||
| 3 | Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamaktır. | X | |||||
| 4 | Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilmektir. | X | |||||
| 5 | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlamaktır. | X | |||||
| 6 | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve ileri düzeyde değerlendirmektir. | X | |||||
| 7 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk almaktır. | X | |||||
| 8 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilmektir. | X | |||||
| 9 | Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgileri yorumlamaktır. | X | |||||
| 10 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilmektir. | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum sağlamaktır. | X | |||||
| 12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmektir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İş sıralama performans ölçülerinin belirlenmesi | ||||||||||||
| 2 | Performans ölçülerine ulaşmak için Kullanılacak algoritma ve yöntemler |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||