Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Estetiği | TBB 220 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzikteki ana kavramlara felsefi bir bakış açısıyla yaklaşarak, müzikte ´ifade´ kavramını tanımlamaya çalışmak |
Dersin İçeriği | Müzik estetiğinin tarihsel gelişimi; klasik müzikte stil, form, içerik, ton ve ritim gibi kavramların müzik estetiğindeki yeri; müziğin anlamını yakalamamızı sağlayan unsurların incelenmesi. Müzik analizi ve müzik eleştirisinin müziği anlamamızdaki önemi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi alan öğrenci; icra ettiği eserlerin bestecilerine ve dönemlerine ait stil ve yorum ayrıntılarını bilir. Bu ayrıntıları dinleyiciyle iletişim kurarak icra ettiği eserler aracılığıyla sergiler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
2 | 2Çeşitli müzik dönemlerine ait en az 7 parça ve etüdün icrası, en az bir tonda dizi ve kadans çalar. (Dersler bireysel ders olarak yapılır) | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
3 | Müziktesi iki, üç ve dördüncü boyutları kurgular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
4 | Estetik kavram içerisinde oluşan, yaratıcı ve özgün fikirlerini savunur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
5 | Her öğrencinin teknik ve repertuvar düzeyi, program düzeyinin aşağısında olmamak üzere, öğretim elemanı tarafından saptanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
6 | Öğrencinin öğrenme yeterliliği, öğretim elemanının belirlediği program üzerinden değerlendirilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Antik Yunan Çağı´nda müziğin yeri | Meyer, L. s. 3-7 |
2 | Antik Yunan çağı´nda müziğin yeri | Meyer, L. s. 27-30 |
3 | Ortaçağ´da müziğin yeri | Meyer, L. s. 45-47 |
4 | Ortaçağ´da müziğin yeri | Stravinsky, I. sç 55-67 |
5 | Müzikte Pastoral, Müzik-Metin İlişkisi | Stravinsky, I. s. 70-78 |
6 | 17.yy Opera estetiği | Stravinsky, I. s.80-85 |
7 | Galant estetik anlayışı | Stravinsky, I. s. 100-117 |
8 | Müzikte Taklit ve İfade | Taruskin, R. s.45-59 |
9 | Klasik dönem müzik estetiği | Taruskin, R. s. 60-72 |
10 | Romantik dönem müzik estetiği | Taruskin, R. s. 112-117 |
11 | Romantik dönem müzik estetiği | Taruskin, R. s. 112-117 |
12 | Duygusal Gerçekçilik | Taruskin, R. s. 124-128 |
13 | Formculuk, Stravinsky´nin görüşleri | Stravinsky, I. s. 120 |
14 | Müziğin diğer sanatlardan farkı | Stravinsky, I. s. 125-127 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Scruton, R. (1999). The Aesthetics of Music. Oxford University Press, New York Storr, A. (1992). Music and the Mind. Ballatine Books, New York. Jankélévitch, V. (2003). Music and the Ineffable. Princeton University Press, New Jersey. Lippman, E. (1992). A History of Western Musical Aesthetics. University of Nebraska Press, USA. Berman, L. (1993). The Musical Image: a Theory of Content. Greenwood Press, London. |
Ders Kaynakları | Meyer, L. (1956). Emotion and Meaning in Music. University of Chicago Press, Chicago. Stravinsky, I. (1970). Poetics of Music in the Form of Six Lessons. Harvard University Press, Massachusetts. Taruskin, R. (1995). Text and Act: Essays on Music and Performance. Oxford University Press, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |