Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sanat Müziği Repertuarı | THO 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Arş.Gör. ÖZGE ZEYBEK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Rast,Uşşak,Bayati,Hüseyni, Muhayyer ve Hicaz makamlarında küçük usüllerde eserlerin icrası. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rast makamında semai usulünde eser (Dede Efendi) | |
2 | Rast makamında semai usulünde eser (Erol Sayan) | |
3 | Rast makamında sofyan usulünde eser (Rıfat Bey) | |
4 | Rast makamında nim sofyan/sofyan usulünde eser (Sadettin Kaynak) | |
5 | Uşşak makamında sofyan usulünde eser (Tatyos Efendi) | |
6 | Uşşak makamında raks aksağı usulünde eser (Sadettin Kaynak) | |
7 | Uşşak makamında aksak usulünde eser (Lemi Atlı) | |
8 | Ara sınav | |
9 | Bayati makamında yürük semai usulünde eser (Tabi Mustafa Efendi) | |
10 | Hüseyni makamında sofyan usulünde eser (Selahattin İçli) | |
11 | Muhayyer makamında sofyan usulünde eser (Sadettin Kaynak) | |
12 | Hicaz makamında düyek usulünde eser (Alaeddin Yavaşca) | |
13 | Hicaz makamında aksak usulünde eser (Dede Efendi) | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | X | |||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | |||||||||||
2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | |||||||||||
3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | |||||||||||
4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,76 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |