| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Antenler ve Yayılma | EEM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | EEM 204 |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencilerine anten teorisinin temellerinin verilmesi, çeşitli tipteki antenlerin karakteristikleri ve tasarımları konusunda temel bilgi düzeyinin sağlanması, öğrencilerin daha ileri düzeydeki anten teorisi derslerine hazırlanması. |
| Dersin İçeriği | Temel Anten Parametreleri, Işıma İntegralleri, Doğrusal Çubuk Antenler, Halka Antenler, Anten Dizileri, Geniş Bantlı Antenler, Açıklık Antenler, Horn Antenler, Mikroşerit Antenler, Yansıtıcı Antenler, Radyo Dalgalarının Yayılımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anten teorisinin temellerinin kavranması | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Çeşitli tipteki antenlerin temel özelliklerinin ve analiz yöntemlerinin kavranması | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Radyo dalgalarının yayılım prensiplerinin anlaşılması | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Mühendislik problemlerini çözme ve tasarım becerisinin geliştirilmesi | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Problem Çözme, | Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Anten Teorisine Giriş | |
| 2 | Temel Anten Parametreleri | |
| 3 | Temel Anten Parametreleri | |
| 4 | Işıma İntegralleri | |
| 5 | Doğrusal Çubuk Antenler | |
| 6 | Halka Antenler | |
| 7 | Anten Dizileri | |
| 8 | Anten Dizileri | |
| 9 | Geniş Bantlı Antenler | |
| 10 | Açıklık Antenler | |
| 11 | Horn Antenler | |
| 12 | Mikroşerit Antenler | |
| 13 | Yansıtıcı Antenler | |
| 14 | Radyo Dalgaları Yayılımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. C.A.Balanis, “Advanced Engineering Electromagnetics”, JohnWiley & Sons 2. Stutzman and Thiele, “Antenna Theory and Design”, Wiley 3. J.D.Kraus, “Antennas for All Applications”, McGrawHill 4. İ. Akkaya, “Antenler ve Propagasyon” , Sistem Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
| 5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anten teorisinin temellerinin kavranması | |||||||||||
| 2 | Çeşitli tipteki antenlerin temel özelliklerinin ve analiz yöntemlerinin kavranması | |||||||||||
| 3 | Radyo dalgalarının yayılım prensiplerinin anlaşılması | |||||||||||
| 4 | Mühendislik problemlerini çözme ve tasarım becerisinin geliştirilmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| 2. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 4 | 8 |
| Proje / Tasarım | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||