| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meslek Hukuku ve Etiği | JFM 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİ SİLAHTAR |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞEFİK RAMAZANOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Yer bilimleri için önemli olan Türkiye Cumhuriyeti maden, imar, petrol, yer altı suyu ve benzeri kanun ve yönetmeliklerinin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Etik, Hukuk, Maden kanunu, Harita ve Harita Bilgilerini Temin ve Kullanma Yönetmeliği, Yeraltı Suları Kanunu, İmar Kanunu, Petrol Kanunu. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler, maden kanununu uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Öğrenciler, haritalar ile ilgili kanun ve yönetmelikleri uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Öğrenciler, yer altı suları hakkındaki kanunu uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Öğrenciler, imar kanununu uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Öğrenciler, petrol kanununu uygularlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Öğrenciler, yerbilimleri ile ilgili kanunları ayırt ederler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 7 | Öğrenciler, toplumsal hayatı düzenleyen yazılı ve yazılı olmayan kuralları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Etik | |
| 3 | Genel hukuk | |
| 4 | Genel hukuka devam | |
| 5 | Maden kanunu | |
| 6 | Maden kanununa devam | |
| 7 | Harita ve Harita Bilgilerini Temin ve Kullanma Yönetmeliği | |
| 8 | Harita ve Harita Bilgilerini Temin ve Kullanma Yönetmeliğine devam | |
| 9 | Yeraltı suları hakkında kanun | |
| 10 | Yeraltı suları hakkında kanuna devam | |
| 11 | İmar Kanunu | |
| 12 | İmar kanununa devam | |
| 13 | Petrol Kanunu | |
| 14 | Petrol kanununa devam |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Meslek Hukuku ve Etiği Ders Notu Derlemesi |
| Ders Kaynakları | Hukuki Terimler Sözlüğü |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | -Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
| 2 | -Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | -Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
| 4 | -Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 | -Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | -Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
| 7 | -Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
| 9 | -Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. | ||||||
| 11 | -Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler, maden kanununu uygularlar | |||||||||||
| 2 | Öğrenciler, haritalar ile ilgili kanun ve yönetmelikleri uygularlar | |||||||||||
| 3 | Öğrenciler, yer altı suları hakkındaki kanunu uygularlar | |||||||||||
| 4 | Öğrenciler, imar kanununu uygularlar | |||||||||||
| 5 | Öğrenciler, petrol kanununu uygularlar | |||||||||||
| 6 | Öğrenciler, yerbilimleri ile ilgili kanunları ayırt ederler | |||||||||||
| 7 | Öğrenciler, toplumsal hayatı düzenleyen yazılı ve yazılı olmayan kuralları bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||