Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimya | GDM 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kimya |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. DİLEK ANGIN YILMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlilleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Analitik kimya için özellikle önemli olan kimya ilkelerinde eksiksiz bir alt yapı sağlamak ve analitik kimya analiz metodlarını ve hesaplamalarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Kimyasal analiz ve analiz yöntemleri, kimyasal analizde su ve özellikleri kimyasal analizlerde hatalar, analiz sonuçlarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi, sulu çözelti kimyası, çözünürlük denge hesaplamaları konuları ve kontrollü çöktürmeler, gravimetrik analizler, titrimetrik analizler, asitler, bazlar ve tuzlarda pH hesaplamaları, tampon çözeltiler, yükseltgenme, İndirgenme ve çöktürme titrasyonları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Analiz basamaklarını ve önem düzeylerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
2 | Analiz metodu araştırma yöntemlerini kavrar ve uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
3 | Analizlerdeki hata çeşitlerini ve kaynaklarını kavrar ve hesaplamalarını uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
4 | Analitik kimyada kullanılan hesaplama yöntemlerini kavrar ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
5 | Laboratuvarda deney metodunu seçer, analizi yapar, verilerini toplar ve sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
6 | Çözünürlük ve denge sabiti ifadelerini kavrar ve hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
7 | Sulu çözeltilerde pH hesaplamalarını kavrar ve pH ayarlama işlemini uygular. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
8 | Tampon çözeltilerin kullanım amacını kavrar, hesaplama ve hazırlama işlemini yapar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
9 | |||
10 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Analitik kimya ve ilgili olduğu alanlar | |
2 | Laboratuvar akreditasyonu, standartlar, standart çeşitleri ve temin edilme yolları | |
3 | Su ve kimyasal analizlerdeki önemi | |
4 | Kimyasal Analiz Yöntemleri | |
5 | Kimyasal analizlerde hatalar ve analiz sonuçlarının istatistiksel olarak değerlendirilmesi | |
6 | Çözeltiler | |
7 | Çözelti Hesaplamaları | |
8 | Gravimetrik Analiz Ve Hesaplamaları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Titrimetrik Analiz Ve Hesaplamaları | |
11 | Ayarlı Çözelti Hazırlanması Ve Faktör Hesabı | |
12 | Sulu çözeltiler ve kimyasal denge, denge sabiti ifadelerinin hesaplanması | |
13 | Asitler Ve Bazlar | |
14 | Ph Hesaplamaları Ve Tampon Çözeltiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (D. A. Skoog, D. M. West, F.J. Holler S., Crouch, S.R.) Analitik Kimya Temel İlkeler, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, Ankara, 2007. [2] Gündüz, T, Kalitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi kitapevi, Ankara, 1999. [3]Öğretim Üyesi Ders Notları. |
Ders Kaynakları | Gündüz, T. Kantitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitabevi, 7. Baskı, 2003. Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Analiz basamaklarını ve önem düzeylerini kavrar. | |||||||||||
2 | Analiz metodu araştırma yöntemlerini kavrar ve uygular. | |||||||||||
3 | Analizlerdeki hata çeşitlerini ve kaynaklarını kavrar ve hesaplamalarını uygular. | |||||||||||
4 | Analitik kimyada kullanılan hesaplama yöntemlerini kavrar ve uygular | |||||||||||
5 | Laboratuvarda deney metodunu seçer, analizi yapar, verilerini toplar ve sonuçlarını analiz eder ve yorumlar. | |||||||||||
6 | Çözünürlük ve denge sabiti ifadelerini kavrar ve hesaplamalarını yapar. | |||||||||||
7 | Sulu çözeltilerde pH hesaplamalarını kavrar ve pH ayarlama işlemini uygular. | |||||||||||
8 | Tampon çözeltilerin kullanım amacını kavrar, hesaplama ve hazırlama işlemini yapar. | |||||||||||
9 | ||||||||||||
10 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |