| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Mühendisliğinde Paradigma Değişimi- Dünya Mikrobiyomu | CVM 441 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURSEL KIRATLI YILMAZÇOBAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NURSEL KIRATLI YILMAZÇOBAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Su, hava, okyanus, ekstrem ortam mikrobiyomları nelerdir? genomik, metagenomik analizler, seguensing teknolojisi; Illumina HiSeq ve MiSeq platformları, biyoinformatik araçları ile çevre mühendisliğine yeni bir pencereden bakmak. |
| Dersin İçeriği | 1. Su, hava, okyanus, ekstrem ortam mikrobiyomları icelenerek; genomik, proteomik , mikrobiyom gibi omic tabanlı yeni teknolojilerin günümüzde sağladığı yeni bilgiler nelerdir? 2. Yeni nesil DNA dizileme teknikleri nelerdir? bu kapsamda; Illumina HiSeq ve MiSeq platformları ve biyoenformatik araçların incelenmesi planlanmakatadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya Mikrobiyomu hakkında teorik bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tatlu Su Mikrobiyomları | |
| 2 | Tatlu Su Mikrobiyomları | |
| 3 | Hava Mikrobiyomları | |
| 4 | Hava Mikrobiyomları | |
| 5 | Ekstrem Ortam Mikrobiyomları | |
| 6 | Ekstrem Ortam Mikrobiyomları | |
| 7 | Okyanus Mikrobiyomu | |
| 8 | Okyanus Mikrobiyomu | |
| 9 | Fonksiyonel Genomik | |
| 10 | DNA Dizileme | |
| 11 | Omik Teknolojiler; Metagenomik | |
| 12 | Illumina HiSeg | |
| 13 | MiSeq Platformu | |
| 14 | Biyoenformatik | Biyoenformatik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Saleem, M., Microbiome Community Ecology: Fundamentals and Applications, SpringerBriefs in Ecology, 2015. 2. The Chemistry of Microbiomes: Proceedings of a Seminar Series, The National Academies Press, 2017. |
| Ders Kaynakları | 1. Saleem, M., Microbiome Community Ecology: Fundamentals and Applications, SpringerBriefs in Ecology, 2015. 2. The Chemistry of Microbiomes: Proceedings of a Seminar Series, The National Academies Press, 2017. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dünya Mikrobiyomu hakkında teorik bilgi sahibidir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 10 |
| 1. Sözlü Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 60 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||