| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Staj II | CVM 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Bölüm Staj Komisyonu Üyeleri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çevre Mühendisliği öğrencilerinin dönem içerisinde aldıkları teorik derslerin pratikte uygulanması ve pekiştirilmesi amacıyla yapılır. |
| Dersin İçeriği | Büro/İşletme/Şantiye/Proje/Çevre Yönetimi stajlarında staj yapılan işyerlerinde en az 1 (bir) çevre, inşaat, makine veya kimya mühendisi gözetiminde, minimum 6. yarıyılın tamamlanmış öğrenciler tarafından yapılır. Su Kirlenmesi ve Kontrolü, • Su ve Atıksu Arıtma Teknolojileri, • Hava Kirlenmesi ve Kontrolü, • Katı veTehlikeli Atıkların Yönetimi, • Gürültü Kirliliği Kontrolü, • Endüstriyel Atıkların Yönetimi, • Çevre Yönetimi ve Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), • Çevre Sağlığı ve Güvenliği konularını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| 2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| 3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| 4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
| 5 | Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir | Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme , | Sözlü Sınav, |
| 7 | Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| 8 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. | Deney / Laboratuvar, | Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Staj yapacağı kamu veya özel kurumların araştırılması | |
| 2 | Belirlenen kuruma müracatların yapılması | |
| 3 | Staj yerlerinin kabulu için değerlendirilmesi | |
| 4 | Uygun staj yerinin ilgili öğretim elemanı ile değerlendirilmesi | |
| 5 | Staj dökümanlarının toplanması | |
| 6 | İlgili staj birimlerinde sigorta ve onay işlemlerinin yapılması | |
| 7 | Staja başlama | |
| 8 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
| 9 | Staj uygulamasının gerçekleştirilmesi | |
| 10 | Staj defterleri(Raporları)nin doldurulması | |
| 11 | Staj defterinin teslimi ve onaylanması | |
| 12 | Ek raporların Hazırlanması | |
| 13 | Staj Sınavının yapılması | |
| 14 | Staj kabullerinin ilanı ve yayınlanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Staj Komisyonu tarafından hazırlanan Çevre Mühendisliğinde staj esasları Üniversite staj esasları http://www.cevre.sakarya.edu.tr/tr/duyuru/goster/15694/staj-bilgilendirme |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kamu ve/veya özel kuruluşların organizasyon yapısını tanır. | |||||||||||
| 2 | Multidisipliner ortamlarda çalışır. | |||||||||||
| 3 | Aldığı teorik bilgilerin pratik uygulamalarını yapar. | |||||||||||
| 4 | İş ortamında alt ve üst birimlerin yetki ve sorumluluklarını öğrenir. | |||||||||||
| 5 | Proje büroları ve şantiyeleri öğrenir | |||||||||||
| 6 | Su, Toprak, hava ve gürültü kirliliği önlemleri ve yönetmeliklerini öğrenir | |||||||||||
| 7 | Çevre Mühendisliği uzmanlık alanlarını daha iyi tanır. | |||||||||||
| 8 | Meslek etik değerlerini uygulamalı olarak öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Sözlü Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 45 | 45 |
| Final | 1 | 45 | 45 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||