| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İklim Bilgisi ve Çevre | CVM 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHNAZ GÜMRÜKÇÜOĞLU YİĞİT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı; atmosfer, genel iklim bilgisi, iklim değişimleri ve küresel ısınma ile ilgili temel bilgilerle, bunların doğal kaynaklar ve canlılar üzerindeki etkilerinin anlaşılması, neden-sonuç ilişkisinin kavranması ve çözümler üretilmesidir. |
| Dersin İçeriği | Genel Kavramlar. Atmosfer bilgisi. İklim kuşakları. İklimin canlılar ve cansız ortamla karşılıklı ilişkisi. İklimin doğal kaynaklar üzerindeki etkileri.Küresel ısınma. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atmosferin genel yapısı ve işleyişini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | İklim ve hava olayları arasındaki farkı ve bağlantıyı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Dünya üzerindeki iklimlerin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 4 | İklim özellikleri ile su toprak, bitki örtüsü ve canlıların yaşam faaliyetleri ve arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Küresel ısınma ve iklim değişimleri ile ilgili temel bilgi kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 6 | Çevre sorunları ile iklim özellikleri ve küresel ısınma arasındaki ilişkiyi kurar ve tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Atmosferin yapısı, Ozon Tabakası | |
| 3 | İklim parametreleri | |
| 4 | İklim Kuşakları | |
| 5 | İklim Değişimleri | |
| 6 | Küresel ısınma nedir? Oluşumu ve nedenleri. | |
| 7 | Küresel ısınma sonuçları | |
| 8 | İnsan Sağlığı ve Hayvanların Yaşamı ile İklim İlişkisi | |
| 9 | Ara sınav | |
| 10 | Toprak, Bitki Örtüsü ve Ormanlar ile İklim İlişkisi | |
| 11 | Kentleşme, Yapılar, Sanayi ve Ulaşım ile iklim ilişkisi | |
| 12 | İklim ve çevre arasındaki ilişkiye bağlı sorunların önlenmesi için çözümler | |
| 13 | Öğrenci performans ödev sunumları | |
| 14 | Öğrenci performans ödev sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | M. Gümrükçüoğlu, İklim Bilgisi, Basılmamış Ders notu, 2008. |
| Ders Kaynakları | 1. M. Kadıoğlu, "Bildiğimiz Havaların Sonu", İstanbul, 2002, |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atmosferin genel yapısı ve işleyişini kavrar, | |||||||||||
| 2 | İklim ve hava olayları arasındaki farkı ve bağlantıyı bilir. | |||||||||||
| 3 | Dünya üzerindeki iklimlerin özelliklerini bilir | |||||||||||
| 4 | İklim özellikleri ile su toprak, bitki örtüsü ve canlıların yaşam faaliyetleri ve arasındaki ilişkiyi kavrar. | |||||||||||
| 5 | Küresel ısınma ve iklim değişimleri ile ilgili temel bilgi kazanır. | |||||||||||
| 6 | Çevre sorunları ile iklim özellikleri ve küresel ısınma arasındaki ilişkiyi kurar ve tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| 1. Sözlü Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||