| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Katı Atık Düzenli Depolama Alanı Tasarımı | CVM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALİYE SUNA ERSES YAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr A.Suna Erses Yay |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hızlı tüketim toplumunun kaçınılmaz ürünü olan katı atıkların düzenli depolanması modern toplum anlayışın bir gereğidir. Düzenli katı atık depolama alanlarının belirlenmesi ve tasarımı önemli bir mühendislik uygulamasıdır. |
| Dersin İçeriği | Katı Atık, Katı Atıkların Sınıflandırılması, Katı Atıkların Planlanması, Katı Atık Depolama Alanlarının Seçim Kriterleri, Düzenli Katı Atık Depolama Alanlarının Tasarımı, İnşaatı ve İşletilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 2 | Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 5 | Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Düzenli depolama sahası dizayn edebilir | Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş, Katı Atık Nedir? | |
| 2 | Katı Yönetimi, Entegre Katı Atık Yönetimi | |
| 3 | Katı Atıkların Sınıflandırılması, Miktarı ve Kompozisyonu ve Özellikleri | |
| 4 | Örnek İl Nüfus Projelendirmesi | |
| 5 | Katı Atık Miktar Tayini | |
| 6 | Katı Atıkların Bertaraf Yöntemleri-Düzenli Depolama | |
| 7 | Düzenli Depolama Alanı Yer Seçimi ve İnsaatı | |
| 8 | Düzenli Depolama Alanı Tasarımı | |
| 9 | Düzenli Depo Sızıntı Suyu Oluşumu ve Yönetimi | |
| 10 | Düzenli Depolama Sızıntı Suyu Oluşumu Tasarımı | |
| 11 | Düzenli Depo Gaz Oluşumu ve Yönetimi | |
| 12 | Düzenli Depo Gaz Oluşumu Tasarımı | |
| 13 | Düzenli Depolanma Alanların İşletimi | |
| 14 | Düzenli Depolama Alanlarının Kapatılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çeşitli kaynaklardan derlenmiş basılmamış ders notu |
| Ders Kaynakları | 1) Tchobanoglous, G., Theisen,H., Vigil S., 1993. Integrated Solid Waste Management Engineering Principles and Management. 2)Mcbean, E.A., Rovers, F.A., Farquhar, G.J.,1995. Solid Waste Landfil Engineering and Design. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Katı atığı tanımlar ve entegre atık yönetimini tanır | |||||||||||
| 2 | Katı atık kaynaklarını, özelliklerini ve kompozisyonunu tanır | |||||||||||
| 3 | Katı atığın toplanması ve transferi ile ilgili mühendislik hesapları yapar | |||||||||||
| 4 | Depolama alanlarının seçim aşamaları hakkında bilgi verir | |||||||||||
| 5 | Düzenli katı atık depolama sahalarının tasarımı, inşası ve işletilmesi hakkında bilgi verir | |||||||||||
| 6 | Düzenli depolama sahası dizayn edebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 5 |
| 2. Kısa Sınav | 5 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Proje / Tasarım | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||