| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Hidroloji | CVM 444 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Su çevrimi ve bu çevrim esnasında kirleticilerin su ile etkileşim proseslerinin anlanması ve verilerin yorumlanması. |
| Dersin İçeriği | Yeryüzündeki suyun cevrimi ve bu cevrim esnasında su kirleticilerin taşınımı Suyun atmosferden yeryüzüne ve oradan tekrar atmosfere geri donusu esnasinda karsilasilan döngülerin hesaplanması ve yorumlanmasi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bu derste öğrencilere 2 tane ödev verilerek, hidrolojide karşılaşılan problemlerin çözüm yöntemlerinin ve yorum yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. | Anlatım, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Bu ders sonunda bütün arkadaşların su miktarı ve doğal akıbeti hakkında güncel problemleri yorumlama kapasiteleri artırılmış olacaktır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hidrolojik Cevrim | |
| 2 | Su ve Çevre | |
| 3 | Yağış | |
| 4 | Yağış | |
| 5 | Yağış hesaplamaları | |
| 6 | Buharlaşma | |
| 7 | Buharlaşma | |
| 8 | Buharlaşma | |
| 9 | Yeraltı suyu | |
| 10 | Yeraltı suyu | |
| 11 | Yeraltı suyu | |
| 12 | Sızma | |
| 13 | Sızma | |
| 14 | Sızma |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | HİDROLOJİ, MEHMETÇİK BAYAZIT, İTÜ |
| Ders Kaynakları | 1. Introduction to hydrology / Warren Viessman, Gary L. Lewis 2. Groundwater contamination / Chester D. Rail |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bu derste öğrencilere 2 tane ödev verilerek, hidrolojide karşılaşılan problemlerin çözüm yöntemlerinin ve yorum yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. | |||||||||||
| 2 | Bu ders sonunda bütün arkadaşların su miktarı ve doğal akıbeti hakkında güncel problemleri yorumlama kapasiteleri artırılmış olacaktır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||