| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Atıksu Mühendisliği | CVM 452 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste arıtma tesisi projelendirme kriterleri, proje alternatiflerinin araştırılması, uygun arıtım proseslerinin seçimi ve sistemin projelendirilmesi, proje maliyetlerinin hesabı ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların özelliklerini ve miktarlarını belirleyebilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Evsel atıksuların arıtılmasında uygulanan prosesleri tasarlayabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Arıtma tesislerinin projelendirme kriterlerine uygun arıtım alternatiflerini geliştirebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Arıtma tesislerinde ihtiyaç duyulan uygun enstrümantasyon ve sistemin inşaatında gerekli ekipmanı seçebilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Arıtma tesisi projelerinin maliyet hesabını yapabilir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Atıksu Taşınım ve Bileşenleri. | |
| 2 | Atıksu Deşarj Standartları, Atıksu Arıtma Sistemleri | |
| 3 | Ön ve Birincil arıtma sistemleri. | |
| 4 | İkincil Arıtma Sistemleri | |
| 5 | Üçüncül arıtma sistemleri | |
| 6 | Arıtma Tesislerinin Planlama ve Tasarım İlkeleri. | |
| 7 | Atıksu Arıtımında Uygulanan Temel İşlemler, Prosesler. | |
| 8 | Biyolojik Arıtmanın Teorisi. Aktif Çamur Sistemleri. | |
| 9 | Aktif Çamur Proseslerinin Tasarımı | |
| 10 | Klasik Aktif Çamur Kinetiği | |
| 11 | Biyolojik nutrient giderimi tasarımı | |
| 12 | Damlatmalı Filtreler. Biyodiskler. | |
| 13 | Stabilizasyon Havuzları Arazide Arıtım Yöntemleri | |
| 14 | Arıtma Stratejilerinin Seçilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Atıksu Mühendisliği Ders Notları (Basılmamış) |
| Ders Kaynakları | 1. Tchobanoglous, G., "Wastewater Treatment, Disposal and Reuse", Metcalf &Eddy, Mc Graw-Hill Book Comp., New York, 2003. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Atıksuların özelliklerini ve miktarlarını belirleyebilir. | |||||||||||
| 2 | Evsel atıksuların arıtılmasında uygulanan prosesleri tasarlayabilir. | |||||||||||
| 3 | Arıtma tesislerinin projelendirme kriterlerine uygun arıtım alternatiflerini geliştirebilir. | |||||||||||
| 4 | Arıtma tesislerinde ihtiyaç duyulan uygun enstrümantasyon ve sistemin inşaatında gerekli ekipmanı seçebilir. | |||||||||||
| 5 | Arıtma tesisi projelerinin maliyet hesabını yapabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||