| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İleri Arıtma Sistemleri | CVM 429 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Dersin ön koşulu yoktur. Dersin amacına/hedefine ulaşabilmesi ve öğrencinin başarılı olabilmesi için öğrencinin; bu dersin içeriğinde belirtilen kavramlar hakkında daha önce lisans seviyesinde bilgiye sahip olması gerekmektedir. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi YASEMİN DAMAR ARİFOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Mühendislik Tasarımı kapsamına giren İleri Arıtma Sistemleri dersinde; Su ve atıksuların arıtımında kullanılan ileri arıtma teknolojilerinin teorik esasları ve uygulama koşullarının kavranması ve pratik uygulamaların verilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Klasik arıtma sistemleriyle giderilemeyen maddelerin, membran filtreler, adsorpsiyon, iyon değişimi, ileri oksidasyon prosesleri, distilasyon gibi ileri arıtma sistemleriyle arıtımı ve bu sistemlerin dizayn tekniklerinden oluşmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgileri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
| 3 | İleri Arıtma Sistemlerini Tanır. | Anlatım, | Sözlü Sınav, |
| 4 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Azot Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | |
| 5 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Fosfor Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, | |
| 6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Filtrasyon konusunda fikir sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme konusunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon konusunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon konusunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi konusunda fikir sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 11 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Biyoreaktörler konusunda bilgilidir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 12 | İleri arıtma teknolojileri projelerini yapabilecektir. | Bireysel Çalışma, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliği | |
| 2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgiler | |
| 3 | İleri Arıtma Sistemlerinin Tanıtılması | |
| 4 | İleri Biyolojik Arıtma | |
| 5 | İleri Su ve Atıksu Arıtımında Filtrasyon | |
| 6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon | |
| 7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme | |
| 8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon | |
| 9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi | |
| 10 | İleri Oksidasyon Prosesleri (İOP) | |
| 11 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
| 12 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
| 13 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
| 14 | İleri Arıtma Teknolojileri Proje Çalışmaları | Gerekli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Powerpoint şeklinde hazırlanmış |
| Ders Kaynakları | 1-Wastewater Engineering: Treatment, Disposal and Reuse (3rd ed.) Mc Graw Hill Co., Metcalf and Eddy Inc. (1991), New York |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | X | |||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Su ve Atıksularda İleri Arıtmanın Gerekliliğini açıklar. | |||||||||||
| 2 | İleri Su ve Atıksu Arıtma Sistemleri İle İlgili Genel Bilgileri bilir. | |||||||||||
| 3 | İleri Arıtma Sistemlerini Tanır. | |||||||||||
| 4 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Azot Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||||
| 5 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Biyolojik Fosfor Giderimi konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||||
| 6 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Filtrasyon konusunda fikir sahibi olur. | |||||||||||
| 7 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada İyon Değiştirme konusunu bilir. | |||||||||||
| 8 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Dezenfeksiyon konusunu açıklar. | |||||||||||
| 9 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Kimyasal Oksidasyon konusunu açıklar. | |||||||||||
| 10 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Teknolojisi konusunda fikir sahibidir. | |||||||||||
| 11 | İleri Su ve Atıksu Arıtmada Membran Biyoreaktörler konusunda bilgilidir. | |||||||||||
| 12 | İleri arıtma teknolojileri projelerini yapabilecektir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||