| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çevre Mikrobiyolojisi | CVM 206 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NURTAÇ ÖZ, Prof.Dr. AHMET ÇELEBİ, Dr.Öğr.Üyesi NURSEL KIRATLI YILMAZÇOBAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çevre Mühendisligi uygulamalarinda karsilasilan mikroorganizmalari tanimlanmasi aritim islemlerinde mikroorganizmalarin yerinin ve öneminin belirtilmesi. |
| Dersin İçeriği | Mikrobiyolojinin içerik ve Tarihçesi- Hücre Yapilari;- Eukaryotik Hücreler- Prokaryotik Hücreler- Metabolizmik Yollar- Hücre Çogalma sekilleri- Gen Yapisi ve Mutasyon- Bakteriler- Virüsler- Protozoalar-Mantarlar- Algler- Su ve Atiksu Mikrobiyolojisi, Hava Mikrobiyolojisi, Toprak Mikrobiyolojisi, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Prokaryot ve ökaryot hücre tiplerini farklılıkların sıralayarak ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 2 | Bakteri, mavi-yesil alg, protozoa, fungus ve virüsleri özelliklerini söyleyerek ayırt eder ve tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 3 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların nerelerde kullanılacağını en az üç örnek vererek sıralar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 4 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünü bilir ve indikatör türleri söyler | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 5 | Hava, su ve toprakta en fazla rastlanan mikroorganizma tiplerini bilir ve bu ortamlardaki faaliyetlerine örnekler verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| 6 | İçme suyunun içilebilirliğini mikrobiyolojik açıdan inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojinin Esaslari (Genel Mikrobiyoloji) | |
| 2 | Çevre Mikrobiyolojisinde Önemli Mikroorganizmalar (Bakteriler, Protozoalar, Virüsler, Mantarlar Algler) | |
| 3 | Mikroorganizmalarin beslenmesi, gelisme sartlari ve çogalmasi | |
| 4 | Mikrobiyal metabolizma | |
| 5 | Mikrobiyal genetik | |
| 6 | Dogal döngüde mikroorganizmalarin yeri | |
| 7 | Mikrobiyal ekoloji | |
| 8 | Mikrobiyolojik parçalanma | |
| 9 | Dogada madde döngüleri | |
| 10 | Toprak mikrobiyolojisi | |
| 11 | Su mikrobiyolojisi | |
| 12 | Hava mikrobiyolojisi | |
| 13 | Kati atiklarin aerobik ve anaerobik parçalanmasi | |
| 14 | Atiksu mikrobiyolojisi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Çevre Mikrobiyolojisi Prof.Dr. Sami Özçelik, Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Isparta, 2004. |
| Ders Kaynakları | 1. Michael T. Madigan, John M. Martinko, Kelly S. Bender, Daniel H. Buckley, David A. Stahl, Thomas Brock, Brock Biology of Microorganisms, 14th Edition, Published by Benjamin Cummings, Copyright © 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | ||||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | |||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | ||||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Prokaryot ve ökaryot hücre tiplerini farklılıkların sıralayarak ayırt eder. | |||||||||||
| 2 | Bakteri, mavi-yesil alg, protozoa, fungus ve virüsleri özelliklerini söyleyerek ayırt eder ve tanır. | |||||||||||
| 3 | Çevre Mühendisliğinde mikroorganizmaların nerelerde kullanılacağını en az üç örnek vererek sıralar. | |||||||||||
| 4 | Atıksuların arıtılmasında mikroorganizmaların rolünü bilir ve indikatör türleri söyler | |||||||||||
| 5 | Hava, su ve toprakta en fazla rastlanan mikroorganizma tiplerini bilir ve bu ortamlardaki faaliyetlerine örnekler verir. | |||||||||||
| 6 | İçme suyunun içilebilirliğini mikrobiyolojik açıdan inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Ara Sınav | 0 |
| 3. Ara Sınav | 0 |
| 1. Ödev | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||