| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilgisayar Programlama | CVM 103 | 1 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bilgisayar Programlamanın temel kavramlarının Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition programlama dili ile öğretilmesi ve programcılığın kavranması. |
| Dersin İçeriği | Algoritma ve programlama mantığı, akış diyagramları, program geliştirme ortamı ve görsel programlama dili ile program geliştirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Programlama mantığını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar. | Anlatım, | Sınav , |
| 3 | Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, |
| 4 | Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, | Sınav , Ödev, |
| 5 | Visual Basicte veri tiplerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
| 6 | Değişkenleri ve sabitleri planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, |
| 7 | Yordamları kullanır. | ||
| 8 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular. | ||
| 9 | Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler. | ||
| 10 | İndisli değişkenler türetir. | ||
| 11 | Hazır fonksiyonları kullanır. | ||
| 12 | Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Visual Basic (VB) hakkında genel bilgiler | |
| 2 | VB çalışma ortamı, menüleri | |
| 3 | VBde nesne ve olay kavramları | |
| 4 | VBde veri tipleri ve örnekleri | |
| 5 | Değişken, sabitler ve kullanıldıkları yerler | |
| 6 | Yordamlar | |
| 7 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörler | |
| 8 | VBde kontrol komutları | |
| 9 | VBde döngü komutları | |
| 10 | İndisli değişkenler | |
| 11 | Hazır fonksiyonlar | |
| 12 | Matematiksel fonksiyonlar | |
| 13 | VBde dosya (kütük) kavramı | |
| 14 | VBde sıralı dosyalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Visual Basic Ders Notları, Gültekin Çağıl |
| Ders Kaynakları | [2] Visual Basic 6.0, Visual Basic.Net, Özgür Hocaoğlu, Pusula Yayıncılık ve İletişim Ltd., İstanbul, ISBN:975-7092-79-7 [3] Microsoft Visual Basic 2005 Express Edition Programming for the Absolute Beginner, byJerry Lee Ford, Jr., ISBN:1592008143 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matemetik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | X | |||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | X | |||||
| 3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | |||||
| 5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
| 6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
| 7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | ||||||
| 9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Programlama mantığını bilir. | |||||||||||
| 2 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar. | |||||||||||
| 3 | Visual Basic programı çalışma ortamını ve menülerini yönetir. | |||||||||||
| 4 | Visual Basicte nesne ve olay kavramlarını tasarlar. | |||||||||||
| 5 | Visual Basicte veri tiplerini yorumlar. | |||||||||||
| 6 | Değişkenleri ve sabitleri planlar. | |||||||||||
| 7 | Yordamları kullanır. | |||||||||||
| 8 | Matematiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörlerini uygular. | |||||||||||
| 9 | Visual Basicte kontrol ve döngü komutlarını düzenler. | |||||||||||
| 10 | İndisli değişkenler türetir. | |||||||||||
| 11 | Hazır fonksiyonları kullanır. | |||||||||||
| 12 | Dosya kavramını bilir, sıralı dosyalar yaratır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||