Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri ISL 201 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SİMA NART
Dersi Verenler Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, Dr.Öğr.Üyesi KAZIM MERT, Prof.Dr. SİMA NART,
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Merve TÜRKMEN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İnsan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan pazarlama olgusunun ne olduğu, pazar çevresi, pazarlamada tüketici davranışlarının yeri ve önemi, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesine ilişkin temel ilkeler ve pazarlama karması kavramlarının güncel uygulamalar ışığında incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste pazarlama kavramının tanımı ile pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi ve pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması ve pazarlama ile ilgili temel ilkeler incelenecektir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
2 Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
3 Tüketici davranışlarının sebeplerini anlatır, yorumlar ve pazarlama programlarını oluşturur. Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
4 Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder. Anlatım, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
5 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar, bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
6 Temel pazarlama bileşenlerini analiz eder ve pazarlama süreci içindeki yerlerini organize eder. Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
7 Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz eder ve pazarlama programlarını oluşturur. Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
8 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan güncel olayları ve gelişmeleri değerlendirir, analiz eder ve rasyonel bir bakış açısıyla pazarlama programlarını geliştirir. Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
9 Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya giriş ve Pazarlamanın İşletmedeki Rolü
2 Pazarlama çevresi ve Pazar fırsatlarının izlenmesi
3 Tüketici ve Tüketici davranışları
4 Pazarlama bilgi sistemi ve Bilgi Kaynakları
5 Pazar bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
6 Pazarlama Karması ve Ürün Kavramı
7 Pazarlama Karması ve Hizmet Kavramı
8 Fiyat ve Fiyatlandırma
9 Pazarlama İletişimi ve Tutundurma Karması
10 Ara Sınav
11 Dağıtım Kanalları
12 Uluslararası Pazarlama
13 Pazarlama Kontrolü
14 Pazarlama Etiği ve Sosyal Sorumluluk
Kaynaklar
Ders Notu

1. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlama İlkeler ve Yönetimi, 1 baskı.

2. Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlamaya Giriş, 4 baskı.

3. Derse ait slaytlar ve çeşitli basılı ve görsel materyaller.

4. Bloomberg´s BusinessWeek dergisi

Ders Kaynakları

Cemal YÜKSELEN, Pazarlama İlkeler Yönetim ve Örnek Olaylar, Detay Yayıncılık, 2007
Hamdi İSLAMOĞLU, Pazarlama Yönetimi- Beta Yayıncılık, 2006.
Yavuz ODABAŞI ve Gülfidan BARIŞ Tüketici Davranışları, MediaCat, 2002.
İsmet MUCUK, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi, 2006
Ahmet H. İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK, Satış ve Satış Yönetimi, Sakarya Kitabevi, 2007.
Ömer Baybars TEK, Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, 2002.
Mehmet OLUÇ, Temel Pazarlama Kavramları, Beta Yayıncılık, 2006
Mehmet Karafakioğlu, Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi,
Müjdat Özmen ve diğ, Editörler, Ömer Torlak ve Müjdat Özmen, Pazarlama İlkleleri, AÖF Yayınları, 2013
Remzi ALTUNIŞIK, Şuayib ÖZDEMİR ve Ömer TORLAK, Pazarlamaya Giriş, Sakarya Yayıncılık, 2012

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar.
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler.
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler.
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır.
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir.
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir.
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler.
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 2 10 20
Final 1 9 9
Kısa Sınav 2 5 10
Toplam İş Yükü 110
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,4
Dersin AKTS Kredisi 4