| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seçimli Yabancı Dil (İngilizce Vı) | ADE 414 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEKİ KÜP |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Farklı yabancı dil sınavlarında çıkan soru türlerini çözmede beceri edinmek Farklı türde metinler üzerinde konuşup çeviri yapabilmek |
| Dersin İçeriği | Farklı sınav türlerine ait soruların çözülmesinde beceri kazanmak Farklı türde metinleri okuyup yorumlamak, üzerinde konuşup çeviri ypmak |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil sınavlarındaki soru türlerini anlama ve soruları çözmede deneyim kazanma | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Okuduğunu anlama ve kelime bilgisi alanlarındaki bilgi düzeyinin artması | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
| 3 | Kelimeleri ezberlemektense cümle içinde kullanarak daha etkili bir şekilde kazanımını sağlamak | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, |
| 4 | İngilizce gramer bilgisini ,verilen alıştırmalarda etkili bir şekilde kullanabilmek | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
| 5 | Yabancı dili etkili bir şekilde kullanmak için,yabancı dildeki form,anlam ve fonksiyon bilgisini farklı aktiviteler yoluyla uygulayabilmek | Soru-Cevap, Tartışma, | Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Farklı soru tipleriyle yabancı dil bilgisini test edebilmek | Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
| 7 | Çeşitli metinler üzerinde çeviri yapabilmek | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
| 8 | Çeşitli metinleri okuyup anlamak, çıkarımlar yapmak ve fikir öne sürebilmek | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Cloze test exercises / The Curse of Mummy | |
| 2 | Cloze test exercises / Addicted to Net | |
| 3 | Sentence Completion / The Uncommon Cold | |
| 4 | Paragraph Study / Gene Theraphy | |
| 5 | Dialog Completion / Teeange Runaways | |
| 6 | Identifying irrelevant sentence within a paragraph / Tough on Drugs | |
| 7 | YDS Sample Test / Deforestation | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Translation from Turkish to English / Genetically Modified Crops | |
| 10 | Translation from Turkish to English / Lie Detectors | |
| 11 | YDS Practice / Pride and Prejudice | |
| 12 | YDS Practice / Scuba Safety | |
| 13 | YDS Practice / Opening a Small Business | |
| 14 | Brand Power Brand Image |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Reading For The Real World III |
| Ders Kaynakları | Strategies for KPDS, Esen Yayınları Farklı sınav türlerine ait sorulardan derlenen ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | ||||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | ||||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | ||||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yabancı dil sınavlarındaki soru türlerini anlama ve soruları çözmede deneyim kazanma | ||||||||||
| 2 | Okuduğunu anlama ve kelime bilgisi alanlarındaki bilgi düzeyinin artması | ||||||||||
| 3 | Kelimeleri ezberlemektense cümle içinde kullanarak daha etkili bir şekilde kazanımını sağlamak | ||||||||||
| 4 | İngilizce gramer bilgisini ,verilen alıştırmalarda etkili bir şekilde kullanabilmek | ||||||||||
| 5 | Yabancı dili etkili bir şekilde kullanmak için,yabancı dildeki form,anlam ve fonksiyon bilgisini farklı aktiviteler yoluyla uygulayabilmek | ||||||||||
| 6 | Farklı soru tipleriyle yabancı dil bilgisini test edebilmek | ||||||||||
| 7 | Çeşitli metinler üzerinde çeviri yapabilmek | ||||||||||
| 8 | Çeşitli metinleri okuyup anlamak, çıkarımlar yapmak ve fikir öne sürebilmek |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||