Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metin Dilbilim | ADE 310 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CÜNEYT ARSLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metin Dilbiliminin Kavratılması |
Dersin İçeriği | Metin nedir? Bir metinin oluşum aşamaları nasıl gelişir. Metini oluşturan öğelerin tanıtımı. Bir metin nasıl yazılmaya başlanır. Metin türleri nelerdir. Bu bilim alanında çalışmış bilim insanlarının, metin dilbilimi hakkındaki görüşleri üzerinde durulur. Bunun dışında, metinin yüzeysel ve derin yapısını göz önünde bulundurulur.Metin ile dilbilgisi yapısı hakkında bilgi verilir. Metinin dilbilimsel analizini yaparak öğrenciye, metinlere daha kapsamlı bakmayı öğretme, Metinlerin iletişimi, değişimi ve bilgilendirmeyi sağlamadaki bütünselliği üzerinde durulur |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Metinin oluşumunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Metin çözümlemelerini yabancı bir dilde de uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Metin çeşitlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Metin çözümlemeleri metotlarını tanımlar. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Metinlerin yapısını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
6 | Metin çözümlemeleri yardımıyla yabancı bir dilde daha kolay çeviri yapar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin ve Medialitat | Sayfa 1-23 |
2 | Metin kavramının oluşumu | Sayfa 35-37 |
3 | Anlam bilimi ve metin oluşum şartları; Metin ve Gerçeklik kavramı | Sayfa 39-47 |
4 | İletişim ve pragmatik metin Tipleri | Sayfa 39-51 |
5 | Metin türleri ve metin türlerinin oluşum şartları | Sayfa 53-68 |
6 | Metin Türleri ve Terminolojisi | Sayfa 65-74 |
7 | Metin Türleri ve metin boyutunun oluşumu | Sayfa 81-90 |
8 | Metin örnekleri ve çeşitleri | Sayfa 92-109 |
9 | ARASINAV | |
10 | Metinin dilbilgisel yapısı ve Pragmatik yapı | Sayfa 113-130 |
11 | Metin oluşumu ve organizasyon türleri | Sayfa 137-158 |
12 | Metinlerin anlaşılması | Sayfa 163-171 |
13 | Metinlerde Yapı | Sayfa 175-184 |
14 | Özel Metin Türleri | Sayfa 184-222 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Christina Ganzel/Frank Jürgens;Textlinguistik und Textgrammatik Doç.Dr.V. Doğan Günay: Metin Bilgisi Gudrun Langer: Textkoharenz und Textspezifitat Gyde Hansen: Textlinguistische Anatyse von Gebrauchstexten |
Ders Kaynakları | Çeşitli Metin dilbilimi Kitapları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |