| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sözlü İletişim II | AMT 228 | 4 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Almanca |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. SİBEL OKUYAN |
| Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. SİBEL OKUYAN, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. DSibel Okuyan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sözlü İletişim dersinde öğrencilerin Almanca telaffuz, ifade etme ve anlatma yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Yazılı, görsel ve işitsel materyal kullanılarak öğrencilerin Almanca telaffuz, ifade etme ve anlatma yeteneği kazanmalarını sağlayan ders. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinler hakkında Almanca tartışma yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 2 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinlerin içeriğini Almanca sözlü olarak oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 3 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinlerin içeriğini Almanca yazılı olarak oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 4 | Öğrenciler Almanca görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 5 | Öğrenciler Çeşitli Türkçe görsel-işitsel materyalin (sinevizyon ortamında) içeriğini Almanca sözlü olarak ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 6 | Öğrenciler Almanca içerikleri Almanca telaffuzla ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Öğrenciler Almanca anlatım kurallarına hakim olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
| 8 | |||
| 9 | |||
| 10 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli metinler hakkında öğrencilerle Almanca tartışma | |
| 2 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli metinler hakkında öğrencilerle Almanca tartışma | |
| 3 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli metinlerin Almanca içeriğinin öğrenciler tarafından yazılı olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 4 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli metinlerin Almanca içeriğinin öğrenciler tarafından sözlü olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 5 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli metinlerin Almanca içeriğinin öğrenciler tarafından sözlü olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 6 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli görse-işitsel materyali (Sinevizyon ortamında) hakkında öğrencilerle Almanca tartışma | |
| 7 | Türkiye ile ilgili (Almanca) çeşitli görse-işitsel materyali (Sinevizyon ortamında) hakkında öğrencilerle Almanca tartışma | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada yazılı olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 10 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada yazılı olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 11 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada yazılı olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 12 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada sözlü olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 13 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada sözlü olarak oluşturulma çalışmaları | |
| 14 | Almanyayla ilgili çeşitli Almanca görsel-işitsel materyal (Sinevizyon ortamında) içeriğinin öğrenciler tarafından Almancada sözlü olarak oluşturulma çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Türkiye ile ilgili güncel Almanca Metinler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çeviri ve Çevirmenlik ile ilgili yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 | Çeviri alanındaki problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Çeviri sürecini veya ürününü, diller arası kültürel farklılıkları ve uzmanlık alan terminolojilerini de gözeterek anlama, yorumlama, ilgili sorunları çözme ve çağdaş yöntemleri uygulama becerisi. | X | |||||
| 4 | Diğer dallara ilişkin edineceği kuramsal bilgileri, çeviri edimine aktarabilme becerisi. Alan dışı ders almış olması. Disiplinler arası farkındalık edinir. | ||||||
| 5 | Çeviri uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve/veya bilgisayar destekli çeviri programları gibi bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 6 | Çeviri süreci, öncesi ve sonrasına dair çalışmalarla ilgili olarak analiz etme, arşivleme, metin çözümleme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 7 | Bireysel ve/veya çeviri projesi bağlamında ekip üyesi olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 8 | Dil yetisini sözlü ve yazılı olarak kuracağı iletişimlerde kullanma becerisi. | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve alanla ilgili gelişmeleri takip edebilme ve uyarlama becerisi. | ||||||
| 10 | Alanıyla ilgili mesleki etik ve sorumluluk bilinci. | ||||||
| 11 | Çevirmenliğin ve çeviri uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki konumu ve etkileri konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinler hakkında Almanca tartışma yapar | |||||||||||
| 2 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinlerin içeriğini Almanca sözlü olarak oluşturur. | |||||||||||
| 3 | Öğrenciler Almanyayla ilgili Almanca metinlerin içeriğini Almanca yazılı olarak oluşturur. | |||||||||||
| 4 | Öğrenciler Almanca görse-işitsel materyal hakkında (sinevizyon ortamında) Almanca tartışma yapar | |||||||||||
| 5 | Öğrenciler Çeşitli Türkçe görsel-işitsel materyalin (sinevizyon ortamında) içeriğini Almanca sözlü olarak ifade eder. | |||||||||||
| 6 | Öğrenciler Almanca içerikleri Almanca telaffuzla ifade eder | |||||||||||
| 7 | Öğrenciler Almanca anlatım kurallarına hakim olur. | |||||||||||
| 8 | ||||||||||||
| 9 | ||||||||||||
| 10 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 10 | 3 | 30 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||