| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Tiyatrosu | TDE 376 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EROL EROĞLU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EROL EROĞLU, |
| Dersin Yardımcıları | Yrd. Doç. Dr. Selçuk Kürşad KOCA |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk halk tiyatrosunun ilk örneklerinin neler olduğunu bilmesi, Türk halk tiyatrosunun geleneksellikten modern tiyatroya geçişini ve tiyatro ile oyun çeşitleri hakkında bilgi sahibi olması. |
| Dersin İçeriği | Halk tiyatrosu, halk tiyatrosu çalışmaları, Karagöz, Karagöz oyun örnekleri, kukla, meddahlık, orta oyunu, oyun örnekleri, dramatik ve seyirlik köy oyunları, çocuk oyunları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk halk tiyatrosu kavramını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 2 | Geleneksel Türk halk tiyatrosunun konularını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Geleneksel Türk halk tiyatrosu çalışmalarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 4 | Kukla, Orta Oyunu, Meddahlık, Karagöz oyunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 5 | Dramatik ve seyirlik köy oyunlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 6 | Cocuk oyunlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk halk tiyatrosu kavramı ve konuları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 2 | Geleneksel Türk halk tiyatrosuyla ilgili çalışmalar | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 3 | Karagöz oyunu ve tarihçesi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 4 | Karagöz oyununda sahne ve tipler | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 5 | Karagöz oyun örnekleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 6 | Dünya´da Karagöz | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 7 | Orta oyunu ve tarihçesi | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 8 | Orta oyununda sahne ve tipler | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 9 | Orta oyunu örnekleri | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 10 | Meddahlık | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 11 | Köy seyirlik oyunları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 12 | Oda oyunları | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 13 | Kukla | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| 14 | Geleneksel tiyatromuzla ilgili genel değerlendirme | Kaynak kitaplardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Geleneksel Türk Halk Tiyatrosu Ders Notu |
| Ders Kaynakları | AND, Metin; Oyun ve Bügü, İş Bank. Kültür Yay.:144, Baha Matbaası, İstanbul, 1974. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
| 2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
| 3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
| 4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
| 5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
| 6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | ||||||
| 7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
| 8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
| 9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
| 10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | X | |||||
| 11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
| 12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
| 13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
| 14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk halk tiyatrosu kavramını tanımlar. | ||||||||||||||
| 2 | Geleneksel Türk halk tiyatrosunun konularını analiz eder. | ||||||||||||||
| 3 | Geleneksel Türk halk tiyatrosu çalışmalarını sınıflandırır. | ||||||||||||||
| 4 | Kukla, Orta Oyunu, Meddahlık, Karagöz oyunlarını analiz eder. | ||||||||||||||
| 5 | Dramatik ve seyirlik köy oyunlarını sınıflandırır. | ||||||||||||||
| 6 | Cocuk oyunlarını sınıflandırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 15 |
| Toplam | 15 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||