Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Medeniyet Tarihi | TDE 264 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. PAKİ KÜÇÜKER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. PAKİ KÜÇÜKER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Kirik, Arş. Gör. Bahri KUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk medeniyetini, Türk medeniyet tarihini, önemli şahsiyet ve şaheserlerini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Türk medeniyeti tarihi, kültür, mimari şaheserler ve İslam medeniyetini ayrıntılı olarak verme. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medeniyet kavramını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Dünyadaki medenieyleri öğrenir. | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | İslam medeniyetini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Devlet, ordu ve adalet düzenini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medeniyet kavramı, anlamı ve yorumu. | Medeniyet kavramı hakkında bilgi toplamak. |
2 | Medeniyet ve şehirleşme. | Medeniyet ve şehirleşme hakkında ön bilgi edinmek. |
3 | Dünyada medeniyetler. | Dünya medeniyetleri üzerine yapılan çalışmaları incelemek. |
4 | Türk medeniyetinin temel unsurları. | Türk medeniyetinin kapsamını incelemek. |
5 | İnsan merkezli medeniyetimiz ve İslam medeniyetinin yakınlığı. | Konu ile ilgili örnek kitap incelemek. |
6 | Kültür ve medeniyet. | Kültür hakkında kompozisyon yazmak. |
7 | Türk medeniyeti tarihinde ve mîmarî şaheserler. | Türk mimarisi hakkında bilgi edinmek. |
8 | Türk medeniyetinin musikide zirve eser ve şahsiyetleri. | Musiki hakkında ansiklopedik bilgi edinmek. |
9 | Ara sınav uygulamaları ve değerlendirilmesi. | Genel ders tekrarı yapmak. |
10 | Edebiyatta şaheserlerimiz. | Edebiyat şaheserleri hakkında ön çalışma yapmak. |
11 | Devlet, ordu ve adalet düzenimiz. | Devlet ve ordu düzeni ile ilgili bilgi toplamak. |
12 | Sivil hayat ve gelenekler. | Sivil hayat ve gelenekler hakkında ön okuma yapmak. |
13 | Yaşama üslubumuz. | Yaşama üslubumuz ile ilgili bir kompozisyon yazmak. |
14 | Kısa sınav ve ödev incelemesi. | Ders tekrarı yapmak. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İ. Kafesoğlu-Türk Milli Kültürü; Aslanağa-Türk İslam Sanatı; Köprülü- Barthold- İslam Medeniyeti Tarihi; Ö. Özel- Türk Kültürünün Gelişme Çağları; İslam Ansiklopedisi; |
Ders Kaynakları | Türk Dili ve Edebiyatı Ansiklopedisi; Türk Edebiyatı Tarihi; Türk Medeniyeti; Türk Dili Tarihi; Türkiye Tarihi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türkçeyi doğru, güzel ve anlaşılır bir şekilde kullanma becerisine ulaşır. | X | |||||
2 | Atatürk İlkeleri ve inkılapları konusunda bilgi edinir. | ||||||
3 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanmayı amaç edinir. | ||||||
4 | Türk dilini ses bilgisi, şekil bilgisi, söz dizimi ve anlam bilgisi bakımından inceler. | ||||||
5 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi olarak ve dil bilgisi açısından değerlendirebilir. | ||||||
6 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında yazılmış temel eserleri tanır; Türk dilinin tarihi gelişimini temsil eden örnek metinleri okur ve çeviri yazıya aktarır. | X | |||||
7 | Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edebiyat ve dil bilimi açısından eleştiri yapar. | ||||||
8 | Edebi dönemler (klasik veya çağdaş), edebi akımlar ve şahsiyetler üzerinde, mesleki sorumluluk bilinciyle bilimsel, edebi , disiplinler arası araştırmalar yapar. | ||||||
9 | Lehçe, şive ve ağız bilgisinin içeriğini anlar; Türkiye Türkçesinin ağızlarına ait metinleri inceler. | ||||||
10 | Gerekli metot, yöntem ve teknikleri öğrenerek halk bilimi alanında araştırma ve derleme yapabilir | ||||||
11 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında akademik düzeyde araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. | X | |||||
12 | Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında kullanır ve uygular. | X | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini ve bunu gerçekleştirmeye dönük becerileri edinir. | X | |||||
14 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve ahlaki değerleri gözetir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Medeniyet kavramını yorumlar. | ||||||||||||||
2 | Dünyadaki medenieyleri öğrenir. | ||||||||||||||
3 | İslam medeniyetini bilir. | ||||||||||||||
4 | Devlet, ordu ve adalet düzenini anlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |