Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bilimleri FZY 118 2 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü TÜRKER EROL ÖZEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SEVGİ ALBAYRAKTAROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon ve iş tatmini gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Sosyoloji, Psikoloji, Sosyo-psikoloji gibi disiplinler hakkında bilgi verildikten sonra insan davranışlarını anlamaya ve yorumlamaya yönelik bilgiler aktarılacaktır. Derslerimizde ele alınacak konular ana başlıklarıyla; Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramlar, rol, statü, haberleşme, tutumlar, öğrenme, kişilik, gruplar olarak sıralanabilir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Sınav , Ödev,
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav , Ödev, Sınav ,
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Sınav , Ödev,
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav , Ödev, Sınav ,
5 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları ÖZEN KUTANİS, Rana (2006) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay, Sakarya
OKTAY, Mahmut(2007)Davranış Bilimlerine Giriş, Der Yayınları
Yılmazer Aydın,Eroğlu Cemal, (2008), Meslek Yüksekokulları için Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış, Detay Yayıncılık
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim ve bakım hizmetleri organizasyon yapısı ve sistematiği içerisinde alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
3 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanabilmek
4 Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek
5 Alanı ile ilgili uygulama süreçlerinde program hazırlamak, etkinlikleri planlamak ve etkin kullanabilmek uygulamak
6 Alanında ulusal ve uluslar arası gündemi takip edebilme, problemleri tanımlama, modelleme ve çözümleme becerisine sahip olmak
7 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgi ve yeteriliğine sahip olmak.
8 Alanında disiplin içi ve disiplinler arası inisiyatif kullanma ve takım çalışması yapabilme ve yaratıcılık becerisine sahip olmak
9 Mesleki hizmet içi eğitim ve etkinliklere katılmak, kalite çalışmaları ve teknolojik gelişmeleri izlemek; bilgi, deneyim ve uygulama becerilerine sahip olmak
10 Tarihi değerlere saygılı,sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
11 İş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve verimiliğe sahip olmak.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Yönetim sürecinde davranış bilimlerinin ortaya çıkışını ve ilgili bilim dallarını açıklar.
2 Davranış bilimlerinin incelendiği sistemleri ve etkilendiği çağdaş yaklaşımları anlatır.
3 Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
4 Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder.
5 Güdülemeyi, iş tatminini ve grupları örnekler vererek açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 1 14
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 1 10 10
Toplam İş Yükü 71
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,84
dersAKTSKredisi 2