Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitsel Oyunlar | SAU 201 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASİP CANA |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HASİP CANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Tanım, tarihçe, oyunun çocuklar için önemi, çocuk gelişimine etkisi, oyun ortamı, materyali ve temel hareketlerin oyunla öğretimi, oyun seçimi, koordinasyon geliştiren oyunlar, ritmik etkinlikler içeren oyunlar, oyun materyali hazırlama ve oynama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, Sınav , |
5 | Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir | Bireysel Çalışma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Performans Görevi, |
6 | Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. | Bireysel Çalışma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Performans Görevi, |
7 | Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. | Bireysel Çalışma, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, Performans Görevi, |
8 | Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar | Bireysel Çalışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, Ödev, Performans Görevi, |
9 | Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar | Bireysel Çalışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, Ödev, Sınav , Performans Görevi, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),tututay , 5. Baskı, Ankara |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Oyun, oyun çeşitleri hakkında tanım ve kavramları bilir. |
2 | Oyunun çocuk gelişimindeki rolünü kavrar. |
3 | Eğitsel oyunların sınıflandırılmasını bilir |
4 | Yaş gruplarına göre eğitsel oyun seçimi yapar |
5 | Spor Branşlarının temel tekniklerini Eğitsel Oyunla öğretmeyi bilir |
6 | Eğitsel oyunu yönetmeği ve öğretmeyi bilir. |
7 | Eğitsel Oyunda Disiplin, Ceza ve Ödül uygulamalarının gerekliliğini bilir ve uygular. |
8 | Eğitsel Oyun için gereken materyali hazırlar |
9 | Eğitsel Oyun değerlendirmesi yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 2 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 55 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |