Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kurumsal Dergicilik ITM 027 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN
Dersi Verenler Öğr.Gör. SAFİYYE NİLÜFER PEKŞEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, genel olarak dergi yayıncılığı ve dergi türlerini aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında, kurum kimliği, kurum içi ve kurum dışına yönelik dergiler, bu dergilerin özellikleri ve kurumlar açısından dergi yayıncılığının yaraları konuları irdelenmektedir.  Dergi planlaması ve oluşumu * Dergi türleri ve içerik hazırlama * Dergi türlerine göre haber yazımı ve uygulaması * Dergilerin ilke, vizyon, misyon tespitleri * Dergi türleri analizi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kurumsal dergiciliğin temellerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Kurumsal dergi hazırlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Dergicilik kavramını anlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Kurumsallığın önemini kavrar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Kendi kurumsal dergisini hazırlar. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dergi nedir? Dergiciliğin Kısa Tarihçesi: Dünya ve Osmanlı’dan Günümüze Dergi Tarihi Örnekler: Tarihsel Süreçte Dergi Kapakları
2 Dergicilikte Uzmanlaşma Alanları: Periyodik Yayınlar ve Ortak İçerik Kategorileri Dergi Adı Nasıl Belirlenir? Dergi Görev Dağılımı Nasıldır? Dergi Oluşturma Sürecinde Hukuki Prosedürler Nelerdir?
3 Dergi Planlaması ve Oluşum Süreçleri Nelerdir? Dergide Misyon Tespiti Nasıl Yapılır? Dergide Vizyon Tespiti Nasıl Yapılır? Dergide İlke Tespiti Nasıl Yapılır? Örnekler: Dergi misyon, vizyon ve ilkeleri
4 Dergi Kapağı Türleri Nelerdir? Dergi Kapağında Yer Alan Öğeler Nelerdir? İdeal Kapak Nasıl Hazırlanır? Dergide Fotoğraf Kullanımı Nasıldır? Kapakta Kullanılan Dil Yapıları Nelerdir?
5 Dergi İç Sayfaları: Dergi içyapısını hangi sayfalar oluşturur?
6 İçerik sayfalarının temel dinamikleri nelerdir?
7 Vize
8 Kurumsal Dergicilik
9 Başarılı bir kurumsal dergi yaratmak için neler yapılmalı?
10 Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi
11 Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi
12 Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi
13 Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi
14 Kurumsal Dergi Örneklerinin Analizi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Vin Maskell, &Gina Perry (1999) Write to Publish: Writing feature articles for magazines, newspapers, and corporate and community publications. January. Allen & Unwin Pty pub. NELSON, Roy Paul, Publication Design, Dubuque, Iowa : W.C. Brown Pub., 1991 WHITTAKER, Jason,Magazine Production (Media Skills), 2008. Ayşe Çatalcalı (2017) Dergicilik, Dergi Planlama, Dergi Haberciliği, Dergi Türleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
2 İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
3 Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. X
4 İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. X
5 Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Proje / Tasarım 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Performans Görevi (Seminer) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 16 3 48
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5