Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı Yazılı Anlatım II | FEL 324 | 6 | 0 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Uygulamalı Yazılı Anlatım I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜKERREM BEDİZEL AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin edindikleri bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilmeleri |
Dersin İçeriği | Noktalama işaretleri ve imla kuralları. Herhangi bir konuda metin oluşturabilmek için gerekli olan kurallar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Noktalama işaretleri ile ilgili eksikliklerini giderir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | İmla ile ilgili eksiklikleri giderir. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
3 | Sözün sağlamlığını bozan kusurları tartışabilir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bir konu belirleyerek; bu konuyu sistematik ve tutarlı bir biçimde aktarma için gerekli ön çalışmaları yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Herhangi bir konuda sağlam metin oluşturabilir. | Tartışma, | |
6 | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metin oluşturma- Uygulama | |
2 | Metin oluşturma- Uygulama | |
3 | Metin oluşturma- Uygulama | |
4 | Metin oluşturma- Uygulama | |
5 | Metin oluşturma- Uygulama | |
6 | Metin oluşturma- Uygulama | |
7 | Metin oluşturma- Uygulama | |
8 | Metin oluşturma- Uygulama | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Metin oluşturma- Uygulama | |
11 | Metin oluşturma- Uygulama | |
12 | Metin oluşturma- Uygulama | |
13 | Metin oluşturma- Uygulama | |
14 | Metin oluşturma- Uygulama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] M. Özkan vd., Yüksek Öğretimde Türk Dili; Yazılı ve Sözlü Anlatım, Filiz Kitabevi, İstanbul, 2001. |
Ders Kaynakları | [2] S. Güneş, Anlatı Bilgisi, İzmir, 1998. [3] Ş. Aktaş, O. Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım; Kompozisyon Sanatı, 7. Bs., Akçağ Yay., Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |