Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji I | BIY 101 | 1 | 4 + 2 | 5 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi SELMA HELLİ, |
Dersin Yardımcıları | Biyoloji Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Biyoloji bilimi, ilgi alanı, yaşamsal moleküller, hücre yapısı, metabolizması ve bölünmesi konularında yeterli ve gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Biyolojinin konusu, gelişimi, yaşamın inorganik ve organik temeli ve hücre düzeyinde yaşam şekli. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on temasını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Canlıların kimyasal içeriğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğunu açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliğini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevlerini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
6 | Metabolizmayı açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
7 | Hücre yapısını açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
8 | Zar yapısı ve işlevini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
9 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesini açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
10 | Fotosentezi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
11 | Hücreler arası iletişimi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
12 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünmeyi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
13 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünmeyi açıklama. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Canlılık öğretisinin on teması | |
2 | Canlıların kimyasal içeriği | |
3 | Su ve çevrenin canlı için uygunluğu | |
4 | Karbon ve canlılardaki molekül çeşitliliği | |
5 | Makromoleküllerin yapı ve işlevleri | |
6 | Metabolizmaya giriş | |
7 | Hücre içinde yolculuk | |
8 | Zar yapısı ve işlevi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Hücre solunumu: Kimyasal enerji eldesi | |
11 | Fotosentez | |
12 | Hücrelerarası iletişim | |
13 | Hücre döngüsü: Mitoz bölünme | |
14 | Hücre döngüsü: Mayoz bölünme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Campbell, N.A. and Reece, J.B. 2008, Biyoloji. 6. Baskıdan Çeviri, Palme Yayınları: 381, Palme Yayıncılık, Ankara.
|
Ders Kaynakları | 2. Demirsoy, A. 1993, Yaşamın Temel Kuralları, Genel Biyoloji/Genel Zooloji, Cilt-I/Kısım I, Beşinci Baskı, Yayın No: 93-06-Y-0057-04, Meteksan A.Ş., Ankara, 770s. 3. Aktümsek, A. ve Konuk, M. 2013, Genel Biyoloji, 4. Basım, Yayın No: 599, Fen Bilimleri No: 56, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 225s. 4. Afyon, A., Kaya, M.A. ve Yağız, D. 2009, Genel Biyoloji Canlılar Bilimi, 3. Baskı, Nobel Yayın No: 715, Fen Bilimleri: 24, Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Ankara, 324s. 5. Simon, E.J. 2015, Biyoloji: Öz, Yayın No: 1178, Fen Bilimleri No: 097, Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti. Ankara, 382s. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | GB Birinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Birinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB İkinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB İkinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Üçüncü Ünite | 0 MB | |
0 | GB Dördüncü Ünite | 0 MB | |
0 | GB Beşinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Beşinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Altıncı Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Altıncı Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Yedinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Yedinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Yedinci Ünite Üçüncü Kısım | 0 MB | |
0 | GB Sekizinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Sekizinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Dokuzuncu Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Dokuzuncu Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onuncu Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onuncu Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onbirinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onbirinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onikinci Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onikinci Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onüçüncü Ünite Birinci Kısım | 0 MB | |
0 | GB Onüçüncü Ünite İkinci Kısım | 0 MB | |
0 | Genel Biyoloji I Laboratuvar Föyü.pdf | 0 MB | |
0 | Kanın Yapısı Görevleri ve Kan Grupları | 0 MB | |
0 | Vücut sıvıları, elektrolitleri ve kan | 0 MB | |
0 | biyomedikal-anatomi-fizyoloji | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olma ve bunları kullanabilme | ||||||
2 | Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanma | ||||||
3 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilme | ||||||
4 | Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilme. | ||||||
5 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanma | ||||||
6 | Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi | ||||||
7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bileşim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenme. | ||||||
8 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanma. | ||||||
9 | Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme ve yabancı dil bilgisine sahip olma | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanma. | ||||||
11 | Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olma. | ||||||
12 | Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanma ve alan dışı ders alma | ||||||
13 | Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olma. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 182 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |