Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Yönetiminde İletişim | TSY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZGÜN ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ayhan DURMUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Öğrencilere sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını tanıtmak, |
Dersin İçeriği | Bu ders kurumsal sağlık iletişiminin temel aşamalarına odaklıdır. Ders kapsamında, kurumsal iletişim stratejisi geliştirme, bir iletişim kampanyası düzenleme, kampanya sürecini yönetme, sağlık okuryazarlığı, iletişim sürecinde etik konuları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel olarak doğru ve etkili iletişim kurabilmeyi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kurumun ve sunulan hizmetlerin paydaşlar tarafından doğru algılanmasını sağlayacak iletişim stratejilerinin oluşturabilmeyi, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sağlık gibi önemli bir konuda toplumunda farkındalık yaratacak iletişim stratejileriyle halka ulaşmanın yollarını öğreneceklerdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Etkili bir performans için gerekli sözlü, yazılı ve analitik iletişim becerilerini kazanmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim nedir? İletişim modelleri. | Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009. |
2 | Sözlü ve Sözsüz İletişim, Kitle İletişimi, Kurumsal İletişim, Hedef Kitle, Sağlık Kuruluşlarında Hedef Kitle | Tekinalp Şermin, Uzun Ruhdan, İletişim Araştırmaları ve Kuramları, Beta Basım Yayın, 2009. |
3 | Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
4 | Sağlık İletişimi Kuram ve Yöntemleri | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
5 | Sağlık İletişim Stratejisi Geliştirme | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
6 | Geleneksel İletişim Araçlarının Sağlık İletişiminde Kullanımı | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
7 | Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı | Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
8 | Sosyal Medyanın Sağlık İletişiminde Kullanımı | Güçdemir, Yeşim, Sanal Ortamda İletişim, Derin Yayınları, 2010. Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
9 | Sağlık İletişiminde Halkla İlişkiler Yönetimi | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
10 | Sağlık İletişiminde Müşteri İlişkileri Yönetimi | Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009. |
11 | Sağlık İletişiminde Pazarlama ve Satış Yönetimi | Taşoğlu Nihal Paşalı, Pazarlama İletişimi, Detay Yayıncılık, 2009. |
12 | Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
13 | Sağlık İletişiminde Kampanya Süreci (Vaka Analizi) | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
14 | Sağlık ve Etik | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Işık, Metin, Hastanelerde Halkla İlişkiler, Eğitim Akademi Yayınları, 2011. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bütçeleme, finansal raporlama ve kontrol kavramları, teorileri, yasaları, araçları ve uygulamaları anlamak | ||||||
2 | Ulusal ve Uluslararası sağlık stratejileri geliştirmek ve değişimleri takip etmek | ||||||
3 | İktisadi sorunları çözebilmek için istatistiki bilgileri kullanabilme becerisi kazanmak | ||||||
4 | Karmaşık ekip görevlerini yerine getirmek | ||||||
5 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini kullanabilme | ||||||
6 | Nicel ve Nitel araştırma yöntemlerini problemlerin çözümünde kullanmak | ||||||
7 | Değerlendirme: Paydaşların temel düşünlerini anlayarak iyileştirme stratejileri için başarılı önerilerde bulunmak | ||||||
8 | Veri Analizi ve Sunum: Örgütleri başarılı bir şekilde yönetmek için mevcut verileri yorumlayabilmek ve elde ettiği bilgileri örgütsel gelişim ve değişimde kullanmak | ||||||
9 | Sağlık kurumlarının rekabetçi gücünü ve sürdürebilirliğini destekleyen değerlerin üretimine katkıda bulunmak | ||||||
10 | Hasta tedavisi ve bakımını olumlu yönde etkileyecek stratejiler geliştirmek için hasta ve sağlık profesyonelleri ile işbirliği yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 181 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |