Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik | EKO 107 | 1 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NESRİN GÜLER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Aydın |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere matematik ile ilgili temel kavramları vermek ve uygulamalarını göstermek, matematik problemlerini analiz etme ve problem çözme yeteneğini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Kümeler, Sayı Kümeleri, Özdeşlikler, Denklemler, Eşitsizlikler, Fonksiyonlar, Bazı özel tipli fonksiyonlar, Fonksiyon grafikleri, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küme kavramı, kümelerin kesişim, birleşim ve farkı, bir kümenin altkümeleri kavramlarını tanımlar ve açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, reel sayılar ve özelliklerini ifade eder, sayı kümeleri üzerinde işlemler yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Mutlak değer, Üslü ve Köklü Çoklukları tanımlar ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma işlemlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Bir ve iki bilinmeyenli birinci dereceden denklemleri, bir bilinmeyenli ikinci dereceden denklemleri tanır ve işlemlerini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Bir bilinmeyenli birinci dereceden eşitsizlikleri ifade eder ve işlemlerini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Fonksiyon kavramını tanımlar, bir fonksiyonun tanım ve görüntü kümesini belirler, fonksiyonlar üzerinde işlem yapar. Bire-bir ve örten fonksiyonları ifade eder, bir fonksiyonun tersini ve iki fonksiyonun bileşkesini alır. Bazı özel tipli fonksiyonları ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Analitik düzlemi ifade eder. Bir fonksiyonun grafiğini çizer. Eşitsizlik sistemlerinin çözümlerini analitik düzlemde ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
9 | Limit ve süreklilik uygulamalarını yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kümeler ve Sayı Kümeleri (Doğal Sayılar, Tam Sayılar) | |
2 | Reel Sayılar, reel sayılarda sıralama ve aralıklar, oran orantı | |
3 | Mutlak değer, Üslü ve Köklü Çokluklar | |
4 | Cebirsel ifadeler, özdeşlikler ve çarpanlara ayırma | |
5 | Denklemler (Bir ve iki bilinmeyenli birinci dereceden denklemler), eşitsizlikler | |
6 | Fonksiyonlar, fonksiyonlar üzerinde işlemler, bazı özel tipli fonksiyonlar (parçalı, mutlak değer, logaritmik, üstel, işaret, tam değer) | |
7 | Koordinat düzlemi, doğrunun analitik incelenmesi | |
8 | Doğru, parabol ve grafikleri, eşitsizlik sistemleri, | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sürekli ve kesikli fonksiyonların grafikleri | |
11 | Limit kavramı | |
12 | Limit ve süreklilik | |
13 | Limit ve süreklilik | |
14 | Limit ve süreklilik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ogretim Üyesi Ders Notları |
Ders Kaynakları | Matematiksel Analize Giriş, E. F. Haeussler Jr., R.S. Paul (çev. Ahmet Öztürk), Ekin kitabevi, 1993, Temel Matematik ve İşletme Uygulamaları, Erdal Balaban, Türkmen Kitabevi, 2015, İktisatçılar İçin Matematik, Enis SINIKSARAN, Aylin AKTÜKÜN, Alpaslan AKAY, Türkmen Kitabevi, 2011 İş, Ekonomi ve Sosyal Bilimler İçin Matematik, Nobel Yayınları, Edward D. Dowling (Çeviri) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | ||||||
4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | ||||||
12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |