Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pazarlama İletişimi | GIT 421 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Pazarlama iletişimi kavramlarını oluşturan unsurları anlamak, analiz edebilmek. |
Dersin İçeriği | Pazarlama iletişimi kavramı, iletişim ve pazarlama kavramı, uygulama alanları, planlaması ve organizasyonu, pazarlama ileitşimi uygulama örnekleri ve uygulamaların etik yönü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama iletişimi kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Bütünleşik pazarlama iletişimi yöntem ve araçlarını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
3 | Pazarlama iletişimi unsurlarını kullanarak süreci planlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
4 | İletişim kavramını pazarlama unsurları ile değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişim ve Pazarlama İletişimi Kavramları | |
2 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
3 | Tutundurma Karması (Reklam, Halkla İlişkiler) | |
4 | Tutundurma Karması (Satış tutundurma, Kişisel Satış) | |
5 | Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi | |
6 | Pazarlama Karması ve Pazarlama İletişimi | |
7 | Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Doğrudan Pazarlama, İnternette pazarlama,sponsorluk) | |
8 | Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (Marka yönetimi ve marka yerleştirme, amaca yönelik pazarlama, ticari fuarlar ve sergiler) | |
9 | Tüketici Odaklı Pazarlama Yaklaşımları (İlişki Pazarlaması, Ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama, sosyal pazarlama, dijital pazarlama,nöropazarlama) | |
10 | Pazarlama İletişimi Uygulamalarının Planlanması ve Organizasyonu | |
11 | Pazarlama İletişimi Uygulamaları | |
12 | Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları) | |
13 | Pazarlama İletişimi Uygulamaları (Öğrenci Sunumları) | |
14 | Pazarlama İletişimi ve Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Pazarlama İletişimi Yönetimi, Yavuz Odabaşı, Mine Oyman/2013 Pazarlama İletişiminde Sihirli Dokunuşlar, İzzet Bozkurt,2013 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | |||||
2 | Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlayabilmek. | ||||||
3 | Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulayabilmek. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygulayabilmek. | X | |||||
4 | Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve öğrenmesini yaşam boyu yönlendirebilmek. | X | |||||
5 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek. | X | |||||
6 | Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek. | X | |||||
7 | Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanabilmek, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olabilmek ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturmak. | X | |||||
8 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek; etkin iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
9 | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirebilmek, analiz ve yorum yapabilme kapasitesine sahip olmak. | X | |||||
10 | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izleyebilmek. | ||||||
12 | Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | X | |||||
13 | Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | X | |||||
14 | Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilmek. | X | |||||
15 | Estetik farkındalığa sahip olabilmek. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |