Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İktisadi Düşünceler Tarihi | IKT 477 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖMER KARAOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem sorununu tartışmak ve erken dönemlerden modern zamanlara iktisadi düşüncelerin seyrini analiz etmek |
Dersin İçeriği | Merkantilizm Doktrinin Doğu ve Özellikleri, Fizyokrat Okulun Gelişme Süreci, Sanayi Kapitalizminin Gelişme Süreci ve iktisadi düşünce: Klasik Öğreti ve laissez-faire, Neoklasik Sistemin İşleyiş Süreci, Liberal Öğretiye Kısmi Tepkiler ve laissez-faire’den Sapmalar, Liberal Öğretiye İdeolojik Tepkiler, Sosyalist Öğreti ve Marksizm, Tarihçi ve Milliyetçi/Korumacı Yaklaşımlar, Modern Ekonomi Marjinalist Teori ve Analiz, Monetarizm ve Analizi, Yeni Klasikler ve İktisatta Yeni Arayışlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem Sorununu tanımlar. | Anlatım, | |
2 | Merkantilizm ve fizyokrasinin özelliklerini açıklar. | Anlatım, | |
3 | Klasik sistem ve liberal öğretinin özelliklerini sıralar. | Anlatım, | |
4 | Marxist ve sosyalist iktisat anlayışını ayırd eder. | Anlatım, | |
5 | Yeni klasik ve monetarist anlayışın temel fikirlerini ifade eder. | Anlatım, | |
6 | İktisadi düşüncenin günümüz yansımalarını örneklendirir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İktisadi Düşüncenin Tahlilinde Yöntem Sorunu | |
2 | Ticari Kapitalizm ve Özellikleri | |
3 | Merkantilizm Doktrinin Doğuşu ve Özellikleri | |
4 | Endüstriyel Kapitalizmin Gelişme Süreci | |
5 | Fizyokrat Okulun Gelişme Süreci | |
6 | Klasik Öğreti ve laissez faire(liberal öğretinin doğuşu) | |
7 | Klasik Sistem ve Klasik Öğretinin Oluşumu | |
8 | Neoklasik Sistemin İşleyiş Süreci | |
9 | ARASINAV | |
10 | Liberal Öğreti ve İdeolojik tepkiler | |
11 | Sosyalist Öğreti ve Marksizm | |
12 | Modern Ekonomi ve Yeni İktisadi Doktrinler | |
13 | Marjinalist Teori ve Analiz, monetarizm ve analizi | |
14 | Yeni Klasikler ve İktisatta Yeni Oluşumlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır | ||||||
2 | Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar | ||||||
3 | Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur | X | |||||
4 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilir, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur | ||||||
5 | Eleştirel düşünebilir, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilir, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilir ve analiz etme becerisine sahip olur ayrıca inisiyatif kullanabilir | X | |||||
6 | Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirebilir | ||||||
7 | Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olur | ||||||
8 | Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilir | ||||||
9 | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olur ve bu yazılımları kullanabilme becerisi kazanır | ||||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |